شهردار تهران عنوان کرد

متروی تهران نیازمند۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار


شهردار تهران با اشاره به اینکه متروی تهران ۱۱ خط دارد که هم اکنون ۷ خط آن فعال است، گفت: برای تکمیل 7 خط مترو و احداث 4 خط دیگر، نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. علیرضا زاکانی دیروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در جمع میهمانان داخلی و خارجی، کلانشهر تهران را بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا عنوان کرد و گفت: این شهر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود سه و نیم میلیون نفر نیز برای کار و اشتغال خود به تهران می‌آیند. وی با بیان اینکه تهران ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد و فرصت‌ها و تهدیدهایی را درون خود جای داده است، افزود: از جمله تهدیدهای تهران وجود 4 هزار هکتار بافت فرسوده است که این تهدید با مشارکت و سرمایه‌گذاری به فرصت تبدیل می‌شود. زاکانی، تهران را نیازمند نوسازی دانست و گفت: این نوسازی موجب هویت جدید شهر، ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان و پیشرفت و مدنیت برای شهر می‌شود.
وی با اشاره به توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران گفت: یکی از الگوهای حمل و نقلی، حمل‌ونقل ریلی است و امروز متروی تهران نیازمند ۳۳۳ ایستگاه در ۱۱ خط است.
شهردار تهران ادامه داد: با راه‌اندازی ۱۱ خط متروی تهران روزانه ۱۰ میلیون نفر جابه‌جا می‌شوند که جاذبه مهمی است. زاکانی با بیان اینکه از ۳۳۳ ایستگاه در ۱۱ خط هم اکنون ۱۴۳ ایستگاه در ۷ خط فعال است، تأکید کرد: اولویت اول ما تکمیل ۷ خط مترو است. در حال حاضر برای تکمیل ۷ خط نیازمند ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل و ساخت 4 خط دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برای 4 خط دیگر و ایجاد ۱۳۸ ایستگاه نیز نیازمند ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
به گفته وی، بر اساس سند حمل‌ونقل عمومی تهران، باید تا سال ۱۴۲۰، تعداد ۳۳۳ ایستگاه فعال در ۱۱ خط مترو در خدمت مردم تهران باشند. شهردار تهران با بیان اینکه هفته آینده ساخت خط ۱۰ متروی تهران آغاز می‌شود، گفت: همچنین مذاکراتی انجام شده و تا پایان سال‌جاری ایجاد خط 11 را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم. زاکانی تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی، کاری که قرار است طی ۲۰ سال انجام شود در پنج سال آتی انجام و تا سال ۱۴۰۵ جمع می‌شود. شهردار تهران گفت: شهروندان تهرانی به یک میلیون مسکن احتیاج دارند و باید بازطراحی ارائه خدمات شهری انجام شود.
وی با بیان اینکه بخش‌هایی از شهر باید زیر زمین شکل گیرد، گفت: این کار هم جنبه اقتصادی دارد، هم مشکلات روی زمین را برطرف می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/22/619214/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها