محمد رویانیان مدیرعامل اسبق سرخپوشان پایتخت در گفت‌وگو با «ایران»:

برای پرسپولیس وام گرفتم، خانه‌ام مصادره شد


حامد جیرودی/ یکی از چهره‌هایی که در یک دهه گذشته به مدیریت فوتبال ایران وارد شد، محمد رویانیان نخستین رئیس پلیس ۱۱۰ و فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بود که 11 شهریور 1390 به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد و تا بهمن 1392 این سمت را برعهده داشت. او در این مدت، دوران پر فراز و نشیبی داشت و حاشیه‌هایی مانند اخراج مانوئل ژوزه و شکایت این مربی پرتغالی از سرخپوشان بابت مطالباتش را تجربه کرد. نکته مهم اینکه ترکش‌های مدیریت او در فوتبال به زندگی شخصی‌اش هم اصابت کرده است و حالا رویانیان جزو طلبکاران پرسپولیس محسوب می‌‌شود!
محمد رویانیان بعد از تحویل صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس با مشکلی مواجه شده که همچنان با آن دست به گریبان است. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» در این باره توضیح داد: «زمان مدیریتم در پرسپولیس، مبلغ 2 میلیارد تومان از یک مؤسسه مالی برای باشگاه وام تقاضا کردم که گفتند برای پرداخت وام، یک سند ملکی گرو بگذارم و من هم خانه ام را گرو گذاشتم. یک مبایعه نامه هم در محضر نوشتند که اگر پول را ندادیم، خانه‌ام را بگیرند. اما چون وام پرداخت نشد، بعد از 2 سال اجرائیه صادر شد و خانه‌ام را گرفتند و چند دست هم خانه فروخته شده است. حالا حدود 6 سال است که مستأجرم و هر چقدر هم به وزارت ورزش مراجعه کردم که این مشکل برطرف شود، آقایان کم لطفی کردند و خانه‌ام از دستم رفت.»
بعد از رویانیان، علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی، حمیدرضا سیاسی، علی اکبر طاهری (2 بار)، محمدحسین نژاد‌فلاح، حمیدرضا گرشاسبی، ایرج عرب، محمدحسن انصاری فرد، مهدی رسول پناه، جعفر سمیعی، مجید صدری و رضا درویش مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده داشته‌اند. سردار درباره اینکه آیا مدیران بعد از او برای رفع این مشکل اقدامی کرده‌اند، پاسخ داد: «هیچ کس اقدامی نکرد، حتی اذیتم هم می‌‌کردند. فقط آقای نژادفلاح درخواست بررسی اسناد را داد و تأیید کرد که خانه من برای باشگاه هزینه شده ولی اتفاق خاصی نیفتاد و خانه من برنگشت.» رویانیان درباره اینکه آیا با درویش در این رابطه صحبت کرده، عنوان کرد: «بله با ایشان صحبت کردم. چون یک حکم قضایی گرفته‌ام. آقای سلطانی‌فر زمانی که در وزارت ورزش بود، به من گفت برو شکایت کن. ما این طور نمی‌توانیم کاری کنیم. من سال 98 شکایت کردم و حکم به نفع من صادر شد. حالا هم می‌‌توانم حساب پرسپولیس را ببندم ولی این کار را نمی‌کنم. به خاطر اینکه نمی‌خواهم پرسپولیس هیچ وقت آسیب ببیند. الان هم که فصل نقل و انتقلات است و به آقای درویش گفتم این کار را نمی‌کنم. متأسفانه ماهی 3 میلیون تومان هم به اجاره خانه‌ام اضافه شده است. من هم یک حقوق‌بگیر هستم. به آقای دوام معاون حقوقی پرسپولیس هم گفتم می‌‌توانم حساب‌شان را ببندم ولی حقیقتاً نمی‌خواهم چالش جدیدی برای این تیم به وجود بیاید.»
او درباره اینکه با 2 میلیارد تومانی که 6 سال پیش از دست داده و به فرض اینکه پولش را بگیرد، آیا می‌‌تواند مثل همان خانه را تهیه کند؟ چنین نظر داد: «فقط می‌‌توانم به بچه‌هایم بگویم ببخشید من نهایتاً پول خانه‌ام را گرفته‌ام. از زمانی که خانه‌ام را از دست دادم، 4 جا خانه عوض کردم، 2 تا از بچه‌هایم ازدواج کردند و خدا به من نوه داد ولی ما همچنان مستأجریم و اگر پول را بگیرم، جای خانه قبلی‌ام را نمی‌گیرد و شاید یک خانه 50، 60 متری بتوانم بگیرم. فقط می‌‌توانم خوشحال باشم که اصل پول دستم رسیده است. البته اشکالی ندارد. اصلاً برای کاری که برای پرسپولیس انجام دادم، ناراحت نیستم. همه در نهایت زیر خاک می‌‌رویم.» او در ادامه درباره خریدهای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات جاری هم صحبت کرد: «آقای درویش در آرامش کارش را دنبال می‌‌کند و هر کاری از دستش بربیاید، انجام می‌‌دهد. دوستان زیاد و اعتبار خوبی هم دارد. او در کنار گل‌محمدی بازیکنان را گلچین و تیم را بسیار خوب تقویت کرده است.»
رویانیان درباره شرایط تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر هم نظرات قابل توجهی دارد: «جام جهانی یک جنگ دیپلماسی است. از طرفی به نظرم تیم ملی نماد کشور ماست آن هم در شرایطی که بی‌فرهنگی و ظلم در جهان وجود دارد و فوتبال می‌‌تواند یک دیپلماسی نرم و شیرین باشد که بتوان آن را به نمایش گذاشت. به این جهت، اهمیت دارد تیم ملی ما با دستی پر و اراده‌ای آهنین و با امید صد درصد به کسب امتیازات آبرومندانه، جام جهانی را پشت سر بگذارد. برای رسیدن به این هدف، فدراسیون، مربی و بازیکن و مسئولان مرتبط باید جبهه متحدی تشکیل دهند چرا که فوتبال از صنعت به سمت سیاست کشیده شده است. بنابراین ما، دولت و مجلس و در کل نظام، باید دست به دست هم بدهیم و با حضور بازیکنان غیور و با شرف ایرانی در این عرصه رخ نمایی کنیم و میزان قدرت خودمان و جوانان ایرانی را نشان بدهیم.»
در شرایطی که انتخابات ریاست فدراسیون را درپیش داریم، رویانیان به اسم‌هایی که در این روزها مطرح شده اشاره کرد و گفت: «کسی که می‌‌خواهد رئیس فدراسیون شود، باید مجموعه مشکلات و معضلات را بشناسد و با آسیب‌شناسی وارد شود. این آقایانی که قبلاً بوده‌اند و می‌‌خواهند دوباره باشند، کلاه‌شان را قاضی کنند و ببینند در این مدت چکار کرده‌اند. اگر همه داوطلبان با شناخت از مشکلات و با هدف رفع آنها و با بینش درست بیایند، خوب است اما با رابطه آمدن درست نیست. مگر آقای عزیزی خادم انتخاب نشد و با همین آقایان سر کار نیامد؟ چه بر سر فوتبال آمد؟ بنابراین باید خالصانه کار کنند و به هم احترام بگذارند.»
 رویانیان به سؤالی مبنی بر اینکه آیا خودش قصد ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، چنین پاسخ داد: «ما یک بار به فوتبال آمدیم و توبه کردیم (می‌خندد). امیدوارم هر کسی که می‌‌آید، موفق باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/20/619217/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها