اخبــــــار


بررسی راهکارهای تقویت تیم ملی فوتبال 
برای حضور در جام جهانی

مخبر: دولت با تمام توان پشتیبان تیم ملی فوتبال است

 در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، راهکارهای حمایت و تقویت تیم ملی فوتبال برای حضور پر قدرت در جام جهانی قطر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. مخبر، در این جلسه که عصر دیروز برگزار شد، بر ضرورت حمایت قاطع از تیم ملی فوتبال تأکید کرد و گفت: دولت با تمام توان پشتیبان تیم ملی فوتبال است و از تصمیمات مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در مسیر آماده‌سازی مطلوب برای حضور در این رویداد بزرگ بین‌المللی حمایت می‌کند. در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای ورزش و جوانان ، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، وزیر ورزش و جوانان گزارشی از وضعیت موجود تیم ملی و چالش‌های پیش روی ارائه داد. پس از ارائه گزارش و بحث و بررسی مقرر شد تا برنامه‌ریزی لازم برای پشتیبانی از فرایند آماده‌سازی تیم ملی، امکان‌سنجی و انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب، تسهیل حضور علاقه‌مندان برای حضور در جام جهانی قطر، حمایت از بازیکنان و انجام تعهدات ایجاد شده و همچنین حل مشکلات پخش تلویزیونی صورت گیرد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی اطلاعات کشور

دوشنبه گذشته جلسه شورای هماهنگی اطلاعات کشور به مناسبت گرامیداشت یاد شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در محل مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی اطلاعات، حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه‌قضائیه در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی در شرایط خاص، بر هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه‌ها تأکید کرد. در این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام طائب رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه تجلیل شد. وزیر اطلاعات نیز با تبریک انتصابات جدید در رده‌های مدیریتی جامعه اطلاعاتی، بر به‌کارگیری تمام توان مجموعه در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی در زمینه موضوعات امنیت روانی جامعه، اجرای قضای اسلامی و مبارزه با فساد تأکید کرد.

مجمع تبصره «استنباطی» مجلس را رد کرد

هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز گذشته خود، مصوبه اخیر مجلس در خصوص «طرح قانونی مصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون تشکیلات و آیین‌نامه دادرسی دیوان عدالت اداری» را از حیث انطباق با سیاست‌های کلی بررسی کرد. به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که با حضور رئیس، دبیر، اعضای هیأت عالی نظارت مجمع و معاون دیوان عالی عدالت اداری برگزار شد، اعضا ضمن بررسی دو بند از این مصوبه در خصوص «صلاحیت نداشتن دیوان عدالت اداری در رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی» و همچنین ماده 46 مصوبه مجلس برای اصلاح ماده 84 «درباره ابطال مصوبات موضوع ماده12 این قانون» پس از بحث و بررسی پیرامون مغایرت‌های مطرح شده، با اکثریت آرا اطلاق مصوبه مجلس را در دو بند مذکور با سیاست‌های کلی نظام مغایر دانستند که این موارد توسط رئیس هیأت عالی نظارت به شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.
تبصره استنباطی چه بود؟
پیش از این، طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اواخر خرداد سال‌جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و نمایندگان، مصوبات «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «شورای عالی فضای مجازی» را از شمول حکم قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خارج کردند. همین امر باعث شد برخی رسانه‌ها با توجه به حواشی پیش آمده درباره طرح صیانت، بار دیگر مباحثه درباره مصوبه جدید مجلس را داغ کنند. حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توضیحاتی پس از شکل‌گیری سؤالات از مجلس دراین باره، گفته بود که «وقتی رهبری، شورای عالی فضای مجازی را تعیین می‌کنند ما حق ورود نداشتیم که به یک قاضی اجازه دهیم به مصوبات آن ورود کند.» به گزارش «ایران»، این تصمیم نمایندگان ناشی از استنباط از اختیارات رهبری به مجمع است که در رابطه با شورای عالی فضای مجازی نبوده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت آن را مغایر سیاست‌های کلی تشخیص داد.


سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری مطرح کرد
تفهیم اتهام دو جاسوس فرانسوی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری دیروز خود توضیحاتی درخصوص پرونده دو جاسوس فرانسوی ارائه کرد. این دو که با هدف سوء‌استفاده از مطالبات بحق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، در اردیبهشت‌ماه از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شدند که پس از آن رسیدگی به پرونده آنان در قوه‌قضائیه آغاز شد. سخنگوی قوه‌قضائیه با تأکید بر اینکه رسیدگی در مرحله دادسرا قرار دارد و این موضوع واجد شرایط محرمانگی است، گفت: این دو نفر تفهیم اتهام شدند و اتهام‌شان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بوده که در حال حاضر تحت قرار بازداشت موقت هستند.  سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین درباره موضوع اختلاس ۷۳۰میلیون دلاری در وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: سازمان بازرسی کل کشور گزارشی در این راستا به رئیس قوه‌قضائیه ارسال کرده و آن را تا حصول نتیجه پیگیری می‌‌کند. 
بررسی نقص پرونده حسن رعیت
ستایشی در رابطه با متهمان پرونده سید حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت، تاجر ایرانی که به ۳۵سال حبس محکوم شد، گفت: برخی متهمان این پرونده که اتهام‌شان معاونت در جرم بوده، پس از صدور حکم به دادنامه بدوی اعتراض کردند و پرونده به مرجع مقدماتی برگردانده شد تا نقص آن مورد بررسی قرار گیرد و تکمیل شود و به نتیجه نهایی برسد. 
احراز کشته شدن عبدالباقی در حادثه متروپل
ستایشی درخصوص پرونده متروپل آبادان هم گفت: گزارش دادستانی کل کشور در این مورد به اتمام رسیده و تقدیم رئیس قوه‌قضائیه شده است، اما در باب بحث قضایی پرونده، ۱۶نفر به موجب قرار تأمینی در بازداشت به سر می‌‌برند. وی همچنین عنوان کرد: هویت عبدالباقی مالک متروپل و کشته شدن وی محرز شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/2/619229/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها