بهادری از جزئیات تماس تلفنی رئیس جمهور با نخست‌وزیر عراق خبر داد

تسهیل زیارت عتبات از سوی رئیس جمهور پیگیری شد


سخنگوی دولت روز گذشته در جمع خبرنگاران، از تسهیل امکان سفر زمینی به عتبات عالیات با پیگیری رئیس جمهور خبر داد و گفت: مطابق توافق صورت گرفته و گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با نخست وزیر عراق، در ایام عرفه و اربعین سقف میزان تعداد زواری که می‌‌توانند روزانه به صورت زمینی و بدون ویزا به عراق بروند، افزایش یافته است تا زوار محترم دچار محدودیت نشوند. علی بهادری جهرمی ابراز امیدواری کرد با پیگیری رئیس جمهور شاهد تسهیل اماکن زیارت در ایام عرفه باشیم.
 تکذیب اظهارات منتسب به مخبر
سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات منتسب به معاون اول رئیس جمهور درباره بازنشستگان، با بیان اینکه به هیچ وجه در هیچ یک از جلسات هیچ مبحثی که حتی نزدیک به این مضمون باشد هم مطرح نشده است، ادامه داد: برعکس این ماجرا، پیرو مأموریتی که رئیس جمهور به معاون اول دادند تا حمایت حداکثری از جامعه بازنشستگان محترم انجام دهند، هم رئیس جمهور حساسیت ویژه‌ای در حمایت حداکثری ممکن از بازنشستگان داشتند و هم معاون اول تمام تلاش خود را برای اندیشیدن راهکارها و تدابیر قانونی در ظرف منابع مالی موجود انجام دادند تا بتوان حمایت حداکثری را از بازنشستگان محترم به عمل آورد. بهادری جهرمی درباره مصوبات جلسه روز گذشته هیأت دولت نیز گفت: لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه ۱۴۰۱ در جلسه دولت به تصویب رسید که این لایحه درباره برخی از مواد قانون بودجه است که آثار تورمی دارد و باید تدابیری برای آنها اندیشیده می‌شد.  بهادری جهرمی آیین‌نامه اجرایی اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت را دیگر مصوبه جلسه هیأت دولت برشمرد و اظهار کرد: این موضوع سال‌ها از سوی مراجع مختلف نظارتی پیگیری می‌شد که این رابطه باید شفافیت داشته باشد که به شفافیت مالی و سلامت مالی کمک می‌کند. هم آیین نامه و هم نمونه و الگوی قرارداد به تصویب هیأت وزیران رسید که این تحول بزرگ در صنعت نفت به اصلاح ساختار بودجه کمک خواهد کرد.
برنامه‌های مدیریت مصرف برق
وی درباره نحوه مدیریت دولت در مصرف برق نیز، مرحله اول این برنامه را کنترل و محدود کردن مصرف در خود دولت با تغییر ساعات کار ادارات برشمرد و افزود: مرحله دوم برنامه مدیریت‌شده در حوزه کشاورزی و صنایع است که با توافق خود جامعه کشاورزی و صنایع انجام شد. بهادری جهرمی گفت: مدیریت مصرف به گونه‌ای است که میزان قطعی مصرف صنایع حدود یک پنجم یا یک ششم سال گذشته باشد تا با تغییر نوبت کاری این صنایع، خروجی قابل ‌قبول خود را داشته باشند که اثر این مدیریت در تابلوی بورس مشخص است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/2/619232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها