خشم اعراب از حضور خطیب سعودی حامی صهیونیسم در روز عرفه


عربستان سعودی با انتخاب خطیبی برای روز عرفه که بیشترین قرابت را با صهیونیست‌ها دارد، همسویی خود با امریکا و رژیم صهیونیستی را تأیید کرد اما خشم اعراب را برانگیخت.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «مرآه الجزیره»، انتخاب «محمد بن عبدالکریم آل عیسی» از اعضای هیأت کبار العلماء(علمای ارشد) و دبیر کل اتحادیه جهان اسلام برای نماز و دعای روز عرفه امسال، در حالی صورت گرفته که وی یکی از ارکان نظام سعودی است که در زمینه‌های مذهبی و تبلیغات، در هماهنگی با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی با آن فعالیت می‌کند و در این راه از درگاه‌های مذهبی و عقیدتی بهره می‌گیرد.
تحلیلگران معتقدند این انتخاب از سوی آل‌سعود در مراسم حج امسال را نمی‌توان از کلیات سیاست عادی‌سازی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با رژیم صهیونیستی جدا کرد. بویژه که العیسی قصد دارد بهترین شرایط ممکن را برای سفر آتی «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا نیز فراهم آورد. این خطیب در سال 2020 با اقامه نماز بر قربانیان واقعه ادعایی هولوکاست، جنجال بسیاری به راه انداخت و اظهارات او در حمایت از هولوکاست مورد استقبال شدید صهیونیست‌ها قرار گرفت. العیسی از معدود حامیان بن سلمان و عامل اجرای برنامه او در بحث عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها است.
ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت، این تصمیم عربستان با واکنش‌های گسترده عربی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. شهروندان عرب در اعتراض به این تصمیم مقامات عربستان سعودی، هشتگ «#انزلو_العیسی_من_المنبر»(العیسی را از منبر پایین بکشید) را ترند کرده‌اند. این هشتگ در کشورهای عربی دیگر مانند مصر، الجزایر، اردن و قطر نیز ترند شده است. منتقدان این انتخاب معتقدند که العیسی عادی‌سازی روابط مردمی با رژیم صهیونیستی را ترویج می‌دهد. آنها همچنین برای اثبات این ادعا، تصاویری از ملاقات‌های العیسی با خاخام‌های یهودی را منتشر و به حمایت وی از ایده واگذاری بقیع به یهودیان اشاره کرده‌اند و خواستار خودداری از ایستادن در صف نماز با او شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/4/619256/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها