اخبــار


افت قیمت انواع سکه در بازار

تهران- نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به کاهش ۶۷ دلاری انس جهانی طلا، قیمت انواع سکه و طلا در بازار کاهشی بود و حباب سکه ۸۰ هزار تومان کم شد. 
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته در مجموع کاهشی بود به‌خصوص از بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه انس جهانی طلا ۶۷ دلار کاهش یافت که این رقم بی‌سابقه است. 
وی افزود: نرخ ارز نیز در هفته گذشته افت داشت که این دو عامل موجب کاهش قیمت انواع سکه و طلا شد، این در حالی بود که تقاضا برای خرید در بازار طلا به دلیل مناسبت‌های قبل از ماه محرم وجود دارد.
نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در آخرین معاملات هفته گذشته سکه طرح قدیم ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. 
وی ادامه داد: سکه‌های یک گرمی ۱۵۰ هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده ۱۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را در هفته گذشته ثبت کردند. 
کشتی‌آرای بیان کرد: با توجه به کاهش ۸۲۰ تومانی قیمت هر دلار در هفته گذشته، حباب سکه در دومین هفته تیرماه ۸۰ هزار تومان کاهش یافت و به یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. 
وی اظهارداشت: در هفته جاری نیز قیمت ارز تحت تاثیر مذاکرات قرار دارد و قیمت جهانی طلا هم به دلیل نوسانات قیمت نفت، تورم جهانی و نرخ بهره در امریکا است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو روز آینده قیمت‌ها در بازار طلا تغییر قابل توجهی نداشته باشد. 

اختصاص 30 گیگ اینترنت به دهک کم درآمد

سخنگوی وزارت ارتباطات از اختصاص 30 گیگ اینترنت به دهک کم‌درآمد خبر داد.
«مهدی سالم» درباره جزئیات این بسته گفت: برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، برنامه‌ریزی شده تا ۳۰ گیگ اینترنت در قالب ۳ بسته ۱۰ گیگابایتی به ۳ دهک کم‌درآمد جامعه اختصاص داده شود.
وی گفت: هر چهار ماه یکبار، این بسته فعال می‌شود و برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که بواسطه این طرح هر چهار ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.
مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات تأکید کرد: در گام نخست، پس از ثبت‌نام سرپرست خانوار دهک‌های اعلام شده، از طریق پنجره واحد خدمات دولت my.gov.ir یا با وارد کردن #۱۲۳۴*۴*، نحوه و زمان فعال‌سازی این بسته اعلام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/10/619276/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها