اخبــــار


وزیر بهداشت: هشت هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها اختصاص یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص هشت هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها خبر داد و گفت: تقویت بیمه‌ها از خواسته‌های اصلی رئیس‌جمهور است و به همین دلیل دستور داد تا سازمان برنامه و بودجه هشت هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها اختصاص دهد. به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی در جریان سفر به کامیاران به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور اظهار داشت: این اعتبارات به مرور افزایش می‌یابد و برنامه این است به سمتی برویم که پوشش دارویی بیمه‌ها افزایش یافته و پولی از جیب بیماران برداشته نشود.
وی تأکید کرد: فرانشیز بیماران همان مبلغ سال قبل باقی می‌ماند و افزایشی نخواهد داشت. این طرح طی یکی دو هفته آینده عملیاتی می‌شود. دکتر عین‌اللهی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه سلامت، تقویت ساختار بیمه‌های همگانی برای حمایت بیشتر از بیماران است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در گام اول ۶ میلیون نفر از اقشار سه دهک اول که کمتر برخوردارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در گام دوم هم حمایت از داروهای پرمصرف در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت که در جلسه هیأت دولت دستور تقویت سازمان‌های بیمه‌گر برای حمایت از بیماران صادر شد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی:
جزئیات طرح بیمه زوجین نابارور
​​​​​​​
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طرح بیمه زوجین نابارور که ٩٠ درصد از هزینه‌های درمانی در مراکز دولتی را براساس تعرفه عمومی غیردولتی پوشش می‌دهد، گفت: در راستای برخی گفت‌و‌گوها، پیش‌بینی می‌شود خدمات ناباروری در بخش‌خصوصی نیز به میزان قابل‌توجهی تحت پوشش قرار بگیرد.
شهرام غفاری در خصوص تأثیر طرح بیمه زوجین نابارور بر افزایش فرزندآوری در کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: این طرح طبیعتاً با کاهش و رفع مشکلات مالی زوجین نابارور و جمعیت جوان خواهان فرزند، بر افزایش فرزندآوری در جامعه نیز اثرگذار خواهد بود. وی تصریح کرد: با کاهش موانع اقتصادی بیمه‌شدگان، طبیعتاً دسترسی به خدمات پزشکی و استفاده از خدمات حوزه ناباروری هم افزایش یافته و این امر به تدریج باعث رشد موالید در کشور خواهد شد. غفاری همچنین در خصوص استفاده از درمانگاه‌های خصوصی نیز گفت: در حال حاضر خدمات ناباروری در بخش‌های دولتی پوشش داده می‌شود. در بخش خصوصی با تعرفه عمومی غیردولتی محاسبه شده و اخیراً نیز در راستای برخی از گفت‌و‌گوها پیش‌بینی می‌شود که خدمات این حوزه در بخش خصوصی نیز به میزان قابل‌توجهی تحت پوشش قرار بگیرد.  
 
شناسایی 2013 بیمار جدید کرونایی بستری‌ها رو به افزایش است

 بر‌اساس گزارش وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 2013بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شد. به گزارش وبدا، از ظهر روز 16 تیر تا ظهر۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ و بر‌اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۰۷ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع کل جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/13/619287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها