ایران‌زمین


اجرای ۲۷طرح مصوب  در سفر  رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

زاهدان- سفر رئیس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان، ۱۲۷ مصوبه و طرح داشته که  تاکنون ۲۷ طرح آن اجرایی شده و عملیات اجرایی ۸۹ مصوبه آغاز و اجرای ۱۱ مصوبه نیز در دست پیگیری است.
«حسین مدرس خیابانی»، استاندار سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: این مصوبات برای حل موضوعات اولویت‌دار استان از جمله آب، راه، مرز، فضاهای آموزشی و بهداشتی، گازرسانی و دیگر حوزه‌های اقتصادی  بوده است.
وی با بیان اینکه در این زمینه برای ۱۶ دستگاه اجرایی، تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: از محل این مصوبات، ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و بودجه‌های معمول و ۶ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۲۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رئیس جمهور به طرح‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبارات بسیاری از طرح‌هایی که متوقف یا روند اجرای آن کند بود و سال‌ها به عنوان مطالبات اصلی مردم معطل مانده بود از محل این مصوبات و اعتبارات آغاز به کار کردند.مدرس خیابانی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بزرگ در این استان آغاز شده است، گفت: تحویل حدود ۸۰ کیلومتر جاده دو بانده و آغاز عملیات اجرایی ۸ پل بزرگ و تکمیل ساخت سه پل بزرگ، ساخت هزار و ۱۳۵ کلاس درس و تعداد بسیار زیادی درمانگاه از جمله این طرح‌هاست.

  آغاز طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد

 مشهد - حرکت کاروانیانِ طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی مشهد - کربلا برای بیست و یکمین سال متوالی از مشهدالرضا آغاز شد.
«محمد رجبی» مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیة الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد  در این خصوص به ایرنا، گفت: این کاروان ۱۸۰ نفره برای بیست و یکمین سال خود را مهیای حضور در مراسم پیاده روی اربعین کرده  تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را برای شرکت در این مراسم تا کربلای معلی طی کند.  ۲ هزار کیلومتر این مسیر در ایران و ۵۰۰ کیلومتر در عراق قرار دارد. وی افزود:  هر ساله این مجتمع  برای حضور افراد مختلف در این کاروان فراخوان می دهد و علاقه مندان برای حضور در این حرکت فرهنگی نام‌نویسی می کنند. امسال شرکت کنندگان در سنین مختلف و از  سراسر کشور به کاروان پیوسته اند. کوچکترین فرد کاروان کودکی ۹ ساله و مسن‌ترین فرد کاروان فردی ۷۴ ساله است.
رجبی ادامه داد: کاروان این مسیر  را طی ۷۰ روز طی می کند و در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شود.وی با اشاره به اینکه همه اعضای کاروان پیاده مشهد- کربلا زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و از سلامت کامل برخوردار هستند، اضافه کرد: مکاتبات لازم با استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهرهای مسیر حرکت کاروان انجام شده تا پذیرایی لازم را از زائران حسینی به عمل آورند.

طرح استقلال مس سونگون با دستور رئیس جمهور در حال اجراست

تبریز- جمعی از کارگران شرکت های تابعه مجتمع مس سونگون آذربایجان شرقی با برگزاری تجمع خواستار یکسان سازی حقوق دریافتی خود  با کارکنان این مجتمع شدند.
«حسین فتحی»، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به تجمع صنفی کارگران مس سونگون، به ایرنا گفت:  اگر تجمعی انجام می شود نباید به روند کار، تولید، نظم و استفاده مطلوب از ذخایر معدنی خلل وارد کند.  در واقع کارگران نباید فرصت سوءاستفاده معاندان و بدخواهان کشور را از خواسته های صنفی خود بدهند.وی  خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای رسانه های معاند، برخورد فیزیکی با کارگران این مجتمع انجام نشده و نیروهای پلیس با حضور در این شرکت تجمع صنفی کارگران را هدایت کردند.مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش ضریب ریالی، رتبه بندی و همسان سازی حقوق کارگران مس سونگون از ابتدای امسال انجام شده است، گفت: عدالت در پرداخت حقوق کارگران همراه با سختی کار اجرا شده و امسال حقوق معوقه در این شرکت وجود ندارد.فتحی ادامه داد: طرح استقلال مس سونگون با دستور رئیس جمهور در سفر اخیر هیأت دولت به استان در حال اجراست و با این اقدام بسیاری از مشکلات این شرکت حل خواهد شد.گفتنی است ،این تجمع سال گذشته چندین بار در این مجتمع شکل گرفته بود و مسئولان استان و شهرستان و دستگاه های مسئول قول حل مشکل را دادند و میزان دریافتی کارگران شرکت های تابعه مس سونگون هم اکنون افزایش قابل توجهی یافته است و از مزایای غیرنقدی هم برخوردار شده اند ،اما همچنان برخی کارگران خواستار همسان سازی حقوق با کارکنان رسمی این مجتمع هستند.
​​​​​​​
 از امروز هوا گر‌م‌تر می شود  

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی  از امروز (شنبه) تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور دما روند افزایشی خواهد داشت.
«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با  «ایران»، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا دوشنبه (۲۰ تیرماه) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس، رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.وی افزود: امروز(شنبه) در شمال استان‌های آذربایجان‌ شرقی و غربی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از امروز تا سه‌شنبه در برخی نواحی شمال‌شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) در جنوب‌شرق نیز انتظار می‌رود. در این مدت در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق طوفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.ضیائیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، طی 5 روز آینده شرایط برای تشکیل متناوب توده‌های گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور فراهم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/11/619301/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها