اخبار


زور تیم ملی والیبال به ایتالیا نرسید
دو روز نفسگیر در گدانسک 

گروه ورزشی/ تیم ملی والیبال ایران که هفته سوم و آخر دور مقدماتی لیگ ملت‌ها را با شکست لهستان میزبان، خیلی خوب شروع کرد، اما مقابل ایتالیای پرقدرت بدشانسی آورد. حتی نمایش عالی کاپیتان میلاد و امتیازهایش و فریادهای «ایران ایران» هواداران حاضر در سالن هم برگ برنده تیم ملی نشد. ایتالیا میزبان دور نهایی لیگ ملت‌ها است و نیاز به جواز صعود ندارد، اما سرمربی‌اش فردیناند دی جورجی برای هفته آخر دور مقدماتی ایوان زایتسف و روسو را هم به ترکیب تیمش اضافه کرد تا به قول خودش با برد و بهترین شکل ممکن راهی دور نهایی شود. ملی‌پوشان در بازی پنجشنبه برابر ایتالیا عملکرد بدی نداشتند و حتی در بعضی لحظات برتری‌شان را به رخ مردان لاجوردی‌پوش کشیدند، با این حال از پس حریف قدرتمند برنیامدند و با نتیجه 3 بر یک باختند. هرچند بازی خوب ایرانی‌ها مورد توجه سرمربی ایتالیا قرار گرفت و دی جورجی گفت: «ایران بازیکنان جوان خوبی دارد و حتی لحظاتی که عقب هستند هم به کارشان ادامه می‌دهند.» این باخت کار تیم ملی والیبال برای صعود به دور نهایی را سخت کرد، چرا که با مسجل شدن صعود امریکا، فرانسه، ایتالیا، لهستان، برزیل و ژاپن جنگ ۵ تیم برای دو سهمیه باقی‌مانده بالا گرفت. تیم ملی والیبال ایران هم برای رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی باید هر دو بازی باقی مانده این هفته را با برد همراه کنند. البته بهروز عطایی و شاگردانش از ساعت 19:30 دیروز در نخستین بازی حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف اسلوونی رفتند و امروز در دیگر بازی حیاتی از همین ساعت برابر صربستان قرارمی‌گیرند؛ تیمی که ایگور کولاکوویچ، سرمربی سابق ایران را روی نیمکت دارد و تا دیروز تیم دهم جدول بود و همین مسأله بر حساسیت‌های بازی می‌افزاید تا حدی که شاید بازی مرگ و زندگی ایران باشد. باید دید بهروز عطایی و دستیارانش برای مهار تیم سرسخت صربستان و تصاحب بلیت ایتالیا چه برنامه‌ای دارند.

نادال از رقابت‌های تنیس ویمبلدون کناره‌گیری کرد
مصدومیت، سدی مقابل تاریخ‌سازی فوق ستاره 

گروه ورزشی/ رافائل نادال، تنیسور سرشناس اسپانیایی به دلیل پارگی عضله شکم از دیدار نیمه نهایی رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون برابر نیک کریوس انصراف داد. نادال که با قهرمانی اوپن فرانسه پا به رقابت‌های ویمبلدون گذاشت پیش از شروع مسابقات  از مصدومیت مزمن پای خود نیز رنج می‌برد و شرایط دشواری دارد. بدشانسی او اما وقتی بیشتر شد که در اوایل مسابقات ویمبلدون دچار پارگی عضله شکم شد. این مشکل در جریان پیروزی در پنج ست مقابل تیلور فریتز در مرحله یک چهارم نهایی در روز چهارشنبه تشدید شد و در آن مسابقه نادال در ست دوم تایم اوت پزشکی گرفت.از روی سکوها، پدر نادال و سایر اعضای خانواده به رافا اشاره کردند که بازی را متوقف کند تا بیشتر آسیب نبیند ،اما نادال به درخواست‌ آنها توجهی نکرد و با همان مصدومیت و پارگی عضلات شکم در نهایت یکی از برجسته‌ترین پیروزی‌های دوران حرفه‌ای را به دست آورد، اما پس از پایان مسابقه نادال اعتراف کرد که نگران است نتواند در نیمه نهایی بازی کند و قصد دارد برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی آزمایش دهد. ستاره اسپانیایی تنیس جهان بعد از یک روز کناره‌گیری خود را اعلام کرد و گفت:«متأسفانه همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید اینجا هستم که انصراف خود را از ادامه تورنمنت اعلام کنم.» نادال شرایط خود را بسیار سخت توصیف کرد: «به نظرم اگر ادامه دهم مصدومیتم بدتر می‌شود. این چیزی است که الان می‌توانم بگویم و بابت گفتن آن بسیار ناراحت هستم.» در نهایت این مصدومیت اجازه حضور رافائل نادال در نیمه نهایی را نداد. بدین ترتیب و با کناره‌گیری این تنیسور مشهور، نیک کریوس تنیس‌باز استرالیایی برای اولین بار راهی فینال گرند اسلم انفرادی شد. نیک کریوس 27 ساله، پیش از این در طول دوران حرفه‌ای خود هرگز به نیمه نهایی گرند اسلم انفرادی نیز نرسیده بود. رافائل نادال دو گرند اسلم اول سال یعنی اوپن استرالیا و آزاد فرانسه را با قهرمانی به پایان رساند. برتری مقابل فریتز باعث شد تا او تنها 9 پیروزی با فتح تمام مسابقات یک گرند اسلم سال فاصله داشته باشد، افتخاری که هیچ بازیکنی از زمان راد لیور در سال 1969 به آن نرسیده بود، در نهایت اما بدشانسی و مصدومیت جلوی افتخارآفرینی نادال را گرفت.

​​​​​​​هدایت هندبال بانوان برعهده مربی اسپانیایی

مونتسرات پوچه دیاز اسپانیایی هدایت تیم ملی هندبال بانوان را برعهده گرفت. فدراسیون هندبال برای حضور هرچه بهتر دختران هندبالیست در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا این مربی را به خدمت گرفته است. مونتسرات پوچه ‌دیاز در عرصه مربیگری ۳ قهرمانی لیگ برتر اسپانیا، ۲ قهرمانی جام پادشاهی اسپانیا، ۴ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و حضور در جام باشگاه‌های اروپا با باشگاه برابرا را در کارنامه دارد و قبل از حضور در تیم ملی ایران مربی باشگاه مارورده بوده است.

بیانیه مهم منچستریونایتد در مورد رونالدو

باشگاه فوتبال منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای موضع رسمی خود را  در مورد کریستیانو رونالدو  مشخص و اعلام کرد «این بازیکن فروشی نیست». فوق ستاره پرتغالی  در روزهای ابتدایی تمرینات پیش فصل یونایتد حضور ندارد که دلیل آن مسائل خانوادگی مطرح شده است؛ همین غیبت سبب افزایش شایعات درباره جدایی او شده است. منچستریونایتد در بیانیه‌ای تأیید کرده رونالدو در تور پیش فصل حضور نخواهد داشت. با این حال، آنها همچنین اصرار دارند  رونالدو فصل بعد با پیراهن شیاطین سرخ بازی خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: «کریستیانو رونالدو در سفر کاروان منچستریونایتد برای تور پیش فصل ما در تایلند و استرالیا حضور نخواهد داشت. به رونالدو مرخصی بیشتری برای رسیدگی به یک مسأله خانوادگی داده شده است. کریستیانو یک فصل دیگر با منچستریونایتد قرارداد دارد و این بازیکن فروشی نیست.»

قهرمانی والیبال نشسته در تورنمنت ترکیه
تیم ملی والیبال نشسته ایران، قهرمان تورنمنت چهارجانبه ترکیه شد. شاگردان هادی رضایی در فینال مسابقات برابر عراق به میدان رفتند و 3 بر صفر پیروز شدند. در پایان مسابقات میثم علیپور به عنوان بهترین سرویس زن، مجید لشکری به عنوان بهترین پاسور و مهدی بابادی به عنوان امتیازآورترین بازیکن انتخاب شدند. همچنین بهترین اسپوکر از تیم ملی عراق، بهترین دفاع و جوان‌ترین بازیکن از تیم کشور ترکیه انتخاب شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/14/619304/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها