وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم:

مبنای عمل دولت انقلابی، آزادی بیان و قلم است


گروه فرهنگی- به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «حمایت از آزادی بیان و قلم، شعار برای دولت مردمی نیست؛ بلکه مبنای عمل در دولت انقلابی به شمار می‌رود و بر این اساس از زمان آغاز به کار وزارت فرهنگ در دولت مردمی، مجوز صدها نشریه و پایگاه خبری صادر شده‌ است و همچنان بر حمایت از حیات نشریات مکتوب استوار خواهیم بود.»
محمد مهدی اسماعیلی در سفر به قم، در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در تالار مرکزی این استان برگزار شد، حمایت از آزادی بیان و قلم را رویکرد اصلی دولت مردمی بیان کرد. او با اشاره به پیگیری مشکلات کاغذ مطبوعات تصریح کرد: خوشبختانه با دستور شخص رئیس‌جمهور محترم واردات کاغذ با قیمت مناسب انجام شده و بزودی بخش مهمی از کاغذ مورد نیاز رسانه‌های مکتوب تأمین خواهد شد. اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است و دشمنان با همه ابزار رسانه‌ای نهایت تلاش خود را می‌کنند تا با سیاه نمایی برخی مسائل، ناامیدی مطلق را از جامعه روایت کنند و در این مسیر به دروغ و تهمت هم متوسل می‌شوند تا جامعه ایران را به‌عنوان یک جامعه بحران زده معرفی کنند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طبق جدیدترین افکارسنجی که از سوی جهاد دانشگاهی منتشر شده، شادکامی مردم ایران نزدیک به ۷۰ درصد رسیده است و انتشار این نظرسنجی با هجمه عجیب برخی در فضای مجازی روبه‌رو شد؛ اما نکته جالب نتایج تکرار این افکارسنجی بود که با نتایج افکارسنجی ابتدایی با همان جامعه آماری تفاوتی نداشت. او ناامیدی را مهم‌ترین القای دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در ایامی که شاهد جنگ رسانه‌ای ناجوانمردانه‌ای از سوی دشمنان ملت ایران هستیم، به بازسازی گفتمان رسانه‌ای در کشور نیاز داریم و جهاد تبیین در این عرصه می‌تواند نقشی تعیین کننده‌ در حوزه روایت ایفا کند. اسماعیلی همچنین به همزیستی رسانه‌های مکتوب و برخط در دوره جدید اشاره کرد و ادامه داد: حوزه مطبوعات در فرایند جدید توزیع خبر با خطر گسترش فناوری‌های نوین رسانه‌های برخط مواجه است و این مسأله دربرخی مواقع موجب کم فروغ شدن مطبوعات شده است که البته امری طبیعی است. رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: در دهه‌های گذشته بازتاب بسیاری از فعالیت‌های مهم در رسانه‌های مکتوب صورت می‌گرفت اما با گذشت زمان این امر تحت تأثیر فضای نوین انتشار سریع خبر قرار گرفت . این اتفاق به معنای حذف مطبوعات ازچرخه رسانه‌ای کشور نیست و دراین راستا در دوره جدید به همزیستی رسانه‌های مکتوب و برخط رسیده‌ایم و حمایت از فعالان هر دو بخش، بنای اصلی دولت مردمی است. او در پایان به اهمیت برپایی نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی اشاره کرد و گفت: امیدواریم برپایی نخستین دوره این جشنواره در شهر قم موجب گسترش رسانه‌های دینی در کشور شود. لازم به یادآوری است، در این آیین، همچنین آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، گنجینه‌ای ارزشمند برای اهالی فرهنگ و ادب
وزیر فرهنگ همچنین در راستای این سفر استانی، صبح پنجشنبه 16 تیرماه، ضمن بازدید از کتابخانه آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مرعشی نجفی تولیت کتابخانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. محمد مهدی اسماعیلی، دراین بازدید، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی را گنجینه‌ای بی‌نظیر دانست وگفت: این کتابخانه، گنجینه ای ارزشمند برای اهالی فرهنگ و ادب کشورمحسوب می‌شود که با همت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مرعشی نجفی فرزند برومند مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی بخوبی توسعه یافته است. او افزود: مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی به‌عنوان یک عالم برجسته، تمام عمر با برکت خود را صرف خدمت به حوزه فرهنگ جهان اسلام و اعتلای حوزه کتاب کرد که بخشی از این خدمات، امروزه در قالب «کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی» به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی مهم استان قم خودنمایی می‌کند. گفتنی است، در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، علاوه‌بر آثار مکتوب علما، نسخ خطی کهن اسلامی نیز گردآوری شده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/20/619316/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها