اخبار


پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر حجت‌الاسلام راشد یزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت همسر گرامی حجت‌الاسلام راشد یزدی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای راشد یزدی دامت توفیقاته
درگذشت همسر مکرم را به جنابعالی و فرزندان گرامی و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال آن بانوی صالح و صبور را با اولیائش محشور فرماید و به شما و فرزندان، صبر و سکینه عنایت کند.
والسلام علیکم و رحمت‌الله
سیدعلی خامنه‌ای-   1401/۴/۱۶
 تسلیت رئیس‌جمهور و رئیس مجلس
همچنین آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی را به وی و خانواده آن مرحومه تسلیت گفتند و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کردند.

نشست وزرای کشور، ارتباطات و اطلاعات 
درباره امنیت سایبری

دیدار سه‌جانبه وزرای اطلاعات، کشور و ارتباطات با محوریت بررسی نحوه ارتقای امنیت سایبری برگزار شد.
به گزارش تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات عصر پنجشنبه، در محل وزارت اطلاعات دیدار و در خصوص بررسی نحوه ارتقای امنیت سایبری گفت‌وگو کردند.
ایران به ادعای انگلیس واکنش نشان داد

توقیف محموله تسلیحات ایرانی به‌ مقصد یمن کذب است

 «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای بی‌پایه و تاریخ مصرف گذشته منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به‌ مقصد یمن در ژانویه 2022 را مردود دانست و گفت که انگلیس با فروش بی‌وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی‌دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده است. به گزارش وبسایت وزارت امور خارجه ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: انگلیس در مقامی نیست که چنین اتهامات بی‌اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.
وی تصریح کرد: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود 8 میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت‌شونده و جت‌های جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضد یمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولیدکنندگان سلاح قرار داده، افزایش چندبرابری می‌یابد. در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی‌دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستان‌ها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است. کنعانی تأکید کرد که بی‌تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضدبشری در یمن بوده است، بنابراین، این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

رایزنی‌های تجاری ایران در مرکز آفریقا

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در رأس هیأتی به «کامپالا» پایتخت اوگاندا سفر کرده، پنجشنبه گذشته با وزیر تجارت و صنایع و همچنین وزیر کشاورزی اوگاندا دیدار و راه‌های گسترش روابط را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد. در این ملاقات‌ها برگزاری قریب‌الوقوع کمیسیون مشترک همکاری‌ها، افزایش حجم مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری در بخش‌های قهوه، دام، نفت، صنایع کوچک و محصولات کشاورزی و تأسیس مرکز نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در اوگاندا مورد تأکید قرار گرفت.
طرفین با اشاره به ضرورت اجرایی شدن اسناد همکاری، تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی برای ارزیابی نحوه تحکیم روابط را مورد توافق قرار دادند. صفری پیش از این، با «یووری موسوینی» رئیس‌جمهور اوگاندا و «نابانجا»، نخست‌وزیر اوگاندا گفت‌وگو کرده بود. رئیس‌جمهور اوگاندا در دیدار خود با مقام ایرانی به چهار بار سفر خود به ایران اشاره کرد و افزود: «میزبان سه رئیس‌جمهور پیشین ایران بودم و خوشحال خواهم بود که میزبان رئیس‌جمهور ایران در کامپالا باشم.»

رایزنی‌های باقری در عمان

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکرات ایران به موازات پیگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای، دیدار و رایزنی با مقام‌های منطقه را نیز در دستور کار خود قرار داده است. در همین چهارچوب، باقری پنجشنبه گذشته راهی مسقط، پایتخت عمان شد و با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه از جمله پیگیری توافق‌های حاصله در سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عمان و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
برگزاری تمرین دریایی امنیت پایدار در خزر
تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیام صلح و دوستی در آب‌های دریای خزر برگزارشد. به گزارش فارس، امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این تمرینات هر ساله در نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود، گفت: تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۱، با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناو‌های موشک انداز، بالگرد و پهپاد‌های دریاپایه و سامانه‌های جنگ الکترونیک و همچنین یگان‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی ارتش، صبح جمعه در سه سطح آبی، خاکی و هوایی به منظور سنجش عملکرد سامانه‌ها، ارزیابی کارکنان و انتقال تجربه از نسل قدیم به جدید در دریای خزر برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7952/2/619330/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها