ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید

6 چهره شاخص به دنبال صندلی ریاست


گروه ورزشی/ انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در حالی 8 شهریور برگزار می‌‌شود که دیروز، آخرین فرصت ثبت‌نام نامزدهای حضور در آن بود و 6 چهره شاخص برای تصدی آن ثبت‌نام کردند. موضوعی که باعث شد تنور شرکت در این انتخابات در لحظه آخر داغ شود و خبرنگاران حاضر در ساختمان سئول، شاهد هجوم ناگهانی نامزدها در ثانیه‌های پایانی باشند و هیاهوی رفت و آمد آدم‌ها در این ساختمان 7 طبقه به اوج خود برسد. اولین چهره دانه درشتی که برای ثبت‌نام وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شد، صادق درودگر عضو کمیته اقتصادی سازمان لیگ بود. پس از او حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد دومین نفری بود که با پوشه مدارک از آسانسور طبقه همکف فدراسیون بالا رفت. اما چهره‌ای که از روز دوشنبه خبرهایی مبنی بر احتمال ثبت‌نام او شنیده می‌‌شد، کسی نبود جز مهدی تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال. او که از ۱۸ اردیبهشت ۹۵ تا ۹ دی ۹۸ ریاست فدراسیون را برعهده داشت و به دلیل بیماری از سمت خود استعفا کرد، در حالی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد که مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، 2 دبیرکل پیشین فدراسیون را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم خود معرفی کرده است. تاج که نایب‌رئیس فدراسیون در دوره ریاست علی کفاشیان بود و اکنون به عنوان نایب‌رئیس AFC در منطقه آسیای میانه فعالیت می‌کند، در شرایطی دوباره سودای ریاست دارد که هنوز پرونده مربوط به قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی که به امضای او رسیده بود، باز است. قرارداد ننگینی که 2 میلیون یوروی بی‌زبان به خاطر حضور چند ماهه ویلموتس در تیم ملی به این مربی پرداخت شد و او پس از آن هم ادعای خسارت 6 میلیون یورویی کرده و حتی اگر این مبلغ نصف یا کمتر هم شود باز هم باید میلیون‌ها یورو به این مربی ناکام پرداخت کرد، آن هم به دلیل قرارداد بدی که فدراسیونِ تاج با او امضا کرد. با این حال، او دوباره آمده تا خود را در نقش ناجی فوتبال ایران معرفی کند. البته موضوعی که باید به آن توجه داشت این است تاج در حالی در نقش مجرمی که به صحنه جرم بازگشته، می‌‌خواهد دوباره روی صندلی ریاست بنشیند که قطعاً لابی‌هایی داشته و خود را یکی از شانس‌های اصلی ریاست می‌‌داند که این کار را انجام داده است. اما مگر ناراحتی قلبی تاج پس از اتفاقات مربوط به ویلموتس شدت نگرفته بود؟ مگر او به توصیه پزشکان نباید استراحت می‌کرد؟ آیا این مشکلات برطرف شده یا فقط مربوط به دورانی بود که رئیس وقت فدراسیون تحت فشار قرار داشت؟ حال باید دید نهادهای مربوطه این شخص را تأیید صلاحیت می‌کنند یا نه. بدون شک این گزینه یکی از عجیب‌ترین افرادی بود که می‌توانست نام خود را دوباره برای ریاست فدراسیون مطرح کند.    
ماجرای عجیب ثبت‌نام ماجدی
میرشاد ماجدى سرپرست فدراسیون فوتبال یکی از افرادی بود که از هفته‌های پیش اعلام کرده بود در انتخابات ریاست این فدراسیون شرکت مى‌کند اما این اتفاق تا دیروز رخ نداده بود. در این بین، سایت رسمى فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد ماجدى که از اسفندماه سال گذشته سرپرستى فدراسیون را برعهده دارد، هیچ تصمیمى براى حضور در انتخابات نخواهد داشت و به عنوان یکى از اعضا به فعالیت خودش در هیأت رئیسه فدراسیون ادامه مى‌دهد اما درودگر به خبرنگاران گفت: «من صبح با ماجدی آمدم. او از من خواست برای نایب‌رئیس دوم ثبت‌نام کنم. من هم این کار را انجام دادم. خودش هم برای ریاست ثبت‌نام کرد. صوفی هم برای نایب‌رئیسی اول ثبت‌نام کرد. تمام مدارک هم کامل شد. اثر انگشت هم زدند. من با چشم خودم دیدم. نمی‌دانم چرا سایت فدراسیون این خبر را اعلام کرده، حتماً مصلحتی بوده و خودم هم بنا نداشتم ثبت‌نام کنم. قبل از اینکه بیایم هم با بهاروند مشورت کردم. گفت حتماً برو و ثبت‌نام کن.» در این شرایط، ماجدی در خصوص ابهام به وجود آمده به خبرنگاران چنین توضیح داد: «با توجه به اینکه تاج قبلاً به بنده حکم داده بود، تصمیم داشتم به احترام او کنار بروم ولی با توجه به درخواست بخشی از اعضای مجمع، همچنین همکارانم در هیأت رئیسه فدراسیون و با توجه به مسئولیت اجتماعی که احساس می‌‌کنم و نیاز به احترام به دوستانی که برایم فرم پر کرده و بنده را پیشنهاد داده‌اند، در انتخابات شرکت می‌‌کنم.»
واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی هم آمدند
یکی دیگر از نامزدهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، بهروز منتقمی سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس بود اما مدارکش برای ثبت‌نام کامل نبود. همچنین امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی هم نامزد ریاست شد. واعظ آشتیانی پس از ثبت‌نام، علیرضا اسدی را به عنوان نایب‌رئیس اول و صادق رئیسی‌کیا را به عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی کرد. این در حالی است که خود اسدی هم که سابقه دبیرکلی فدراسیون فوتبال را دارد، برای ریاست ثبت‌نام کرد و او هم واعظ آشتیانی را به عنوان نایب‌رئیس اول و رئیسی‌کیا مدیرعامل سابق راه‌آهن را به عنوان نایب‌رئیس دوم خود معرفی کرده است. یکی دیگر از چهره‌هایی که در لحظات آخر برای ریاست ثبت‌نام کرد، محمد آخوندی عضو فعلی شورای شهر تهران و مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی در زمان محمد علی‌آبادی بود و سابقه عضویت در هیأت مدیره پرسپولیس را هم در کارنامه‌اش دارد. پیش‌تر عزیزالله محمدی به عنوان یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام خود را قطعی کرد اما حیدر بهاروند از نهایی کردن ثبت‌نام خود انصراف داد. گفتنی است از مصطفی آجورلو هم به عنوان یکی از جدی‌ترین نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال نام برده می‌‌شد اما همان‌طور که «ایران» پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود او ثبت نام نمی‌کند، مدیرعامل استقلال در پاسخ به ورزش سه گفت که اولویتش فعالیت در این باشگاه است و به همین دلیل در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند. در این بین سعید آذری در اظهارنظری جالب درخصوص ثبت‌نام کاندیداها به تسنیم گفت: «اسامی افرادی را می‌شنویم که یک بار امتحان‌شان را در فوتبال ایران پس داده‌اند، تا وقتی کار انتخابات و رأی‌گیری به این روش جلو می‌رود، راه به جایی نخواهیم برد.»
نامزدهای هیأت رئیسه
درخصوص نامزدهای هیأت رئیسه هم، محمدرضا کافی مدیرعامل مس سونگون که پیش از این توسط عزیزمحمدی به عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی شده بود، برای نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه ثبت‌نام کرد. اسماعیل حیدرپور مدیرعامل شهرخودرو نیز فرد دیگری بود که به ثبت‌نام اقدام کرد. ضمن اینکه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس نیز برای عضویت در هیأت رئیسه ثبت‌نام کرد. محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان که سابقه دبیرکلی فدراسیون را دارد، چهره دیگری است که برای عضویت در هیأت رئیسه ثبت‌نام کرد. بجز مدیران شاخص، دو فرد جوان به نام‌های آیدین رستمی و محمد امامی نیز در انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7954/18/619555/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها