معرفی مقصران مرگ دختر 4 ساله در فضای سبز


گروه حوادث/   شهردار منطقه 15 و شهردار ناحیه 5 که پس از حادثه سقوط مرگبار دختر 4 ساله به داخل چاه بازداشت شده بودند در مجموع با وثیقه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر یکشنبه 19 تیر معصومه 4 ساله که همراه خانواده‌اش به فضای سبز رمپ کنار بزرگراه افسریه رفته بود به داخل چاه عمیقی سقوط کرد و جان باخت. 
پس از این حادثه، تحقیقات به دستور بازپرس میثم حسین‌پور آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر معصومه سرگرم عکاسی از دخترش بوده که ناگهان در یک لحظه دخترش ناپدید می شود.
 در جست‌و‌جو برای یافتن دخترک، در نهایت او را داخل چاهی 46 متری پیدا می‌کنند که با اعلام موضوع به آتش‌نشانی و اورژانس با کمک امدادگران دخترک از چاه بیرون کشیده شد اما جان باخته بود.
 به‌دنبال این حادثه و با نظر کارشناسان، بازپرس جنایی دستور بازداشت شهردار منطقه 15، شهردار ناحیه 5 و پیمانکار فضای سبز را صادر کرد. پیمانکار این پروژه در تحقیقات مدعی شد که قبل از این حادثه چاله را دیده بود اما از آنجا که قطرش به نظر خیلی کوچک بوده و امکان سقوط یک انسان داخل آن وجود نداشت و چمن‌های آن قسمت نیز بلندتر از قسمت‌های دیگر بوده است به آن توجهی نکرده است.
با وقوع این حادثه تلخ، بازپرس جنایی دستور تشکیل تیم کارشناسی متشکل از کارشناس حوادث کار و کارشناس رسمی دادگستری را صادر کرد و ساعت 12 شب حادثه کارشناسان به محل اعزام شدند و تحقیقات برای شناسایی مقصران مرگ دخترک آغاز شد.
درنهایت تیم کارشناسی اعلام کرد در این حادثه شهردار منطقه 15 به میزان 40 درصد ، شهردار ناحیه 5 به میزان 30 درصد و پیمانکار نیز 30 درصد در مرگ دختر کوچک مقصر بوده اند.
پس از بازداشت این افراد روز گذشته شهردار منطقه 15 با وثیقه 700 میلیون تومانی و شهردار ناحیه 5 با وثیقه 500 میلیون تومانی در حالی آزاد شدند که بازپرس جنایی دستور بررسی در رابطه با اینکه مبلغ نقدی وثیقه از اموال شهرداری بوده یا اموال شخصی آنها را صادر کرد. چنانچه مبلغ وثیقه از اموال شهرداری باشد، شهردار منطقه 15 و ناحیه 5 متهم به تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خواهند شد.
روز گذشته خانواده معصومه نیز با مراجعه به شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران شکایت خود را ثبت کرده و همچنین گلایه داشتند که چرا شهرداری، آن قسمت از پارک را محصور نکرده بود و به خاطر اهمال آنها دخترشان را از دست دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7955/19/619663/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها