اخبـــــار


فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین ممنوع است

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر ممنوعیت هرگونه پیش‌فروش و فروش چارتری بلیت‌های هواپیما برای ایام اربعین، گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت و ایجاد بازار سیاه در سفرهای هوایی برای ایام اربعین را نخواهیم داد. رستم قاسمی، با بیان اینکه قیمت بلیت‌های هواپیما برای ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود، افزود: هیچ نوع بلیتی در این ایام به صورت چارتری به فروش نمی‌رسد.

آغاز ترانزیت محموله ۵۰ هزار تنی بنزین از ترکمنستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از ورود نخستین محموله ترانزیتی بنزین کشور ترکمنستان به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب به پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) و تخلیه آن در مخازن نگهداری خبر داد.بهروز آقایی گفت: نخستین محموله ترانزیتی بنزین کشور ترکمنستان به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب به پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) وارد و در مخازن نگهداری بخش خصوصی جهت ارسال به بازارهای هدف تخلیه شد. وی افزود:‌ ورود این محموله ترانزیتی و تخلیه آن در مخازن نگهداری با بازاریابی و بهره‌گیری از مزیت‌های رقابتی پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۰ تیرماه امسال انجام شده است و تناژ آن هم در مرحله اول 50 هزار تن است که طی ۱۰ پارت ۵۰۰۰ تنی به بندر حمل خواهد شد.

اعلام آمادگی برای واگذاری زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیر‌عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از واگذاری اراضی برای ساخت یک طبقه به صورت یک یا دونفره استقبال می‌کنیم به شرط اینکه استطاعت لازم را در برخی از شهر‌ها داشته باشیم. علیرضا فخاری افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است و تأمین یک میلیون و۳۰۰ هزارواحد زمین نیز باید از طریق استان‌ها با تغییر کاربری، الحاق یا تغییر وضعیت مالکیت در آینده نزدیک تحقق یابد. فخاری ادامه داد: به این ترتیب ۲ میلیون و۷۰۰ هزار واحد زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار متولیان امر از جمله سازندگان و کارگزاران قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها بهره‌برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلندمدت توسعه راه‌آهن در کشور دانست. عباس خطیبی، از اولویت اجرایی ۵۶۰ کیلومتر مسیر ریلی در پنج استان کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت:‌ عملیات اجرایی در مسیرهای ریلی رشت-کاسپین به طول ۳٥ کیلومتر، بستان آباد-تبریز به طول ٤٤ کیلومتر، همدان-سنندج به طول ١٥١ کیلومتر، زاهدان-خاش به طول ١٥٥ کیلومتر و راه آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با اولویت در حال پیگیری است و در صورت تأمین منابع لازم امکان افتتاح و بهره‌برداری از آنها در سال‌جاری وجود دارد. خطیبی، بهره‌برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلندمدت توسعه راه‌آهن در کشور دانست و گفت:‌ در حال حاضر طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده نیاز به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/11/619772/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها