اخبار


درج شناسه کالا در فروشگاه‌های مجازی الزامی است

اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه درج شناسه کالا روی اقلام فروشگاه‌های مجازی الزامی است، اعلام کرد: در صورت عرضه  یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای برای آگاهی واحدهای صنفی فروش مجازی (کسب و کارهای مجازی) اعلام کرد: تمام عرضه‌کنندگان مجازی کالاهایی که مشمول گارانتی (خدمات پس از فروش) هستند، لازم است ضمن درج شناسه کالا، از گارانتی مجاز ثبت‌شده در سامانه جامع گارانتی استفاده کنند. در صورت عرضه  یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی (فضای مجازی) آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.
این اطلاعیه می‌افزاید: عناوین برخی از این کالاها (کالاهای گروه الف، ب و ج ضوابط تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی) شامل گروه الف (یخچال فریزر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، کولرگازی «اسپلیت»)، مایکروویو، مایکروفر، فر، پکیج، چرخ خیاطی، مانیتور (نمایشگر رایانه) و جاروبرقی، می‌شود.


ثبات قیمت‌ها در بازار بی‌رمق خودرو

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها است و دست‌کم در یک ماه تغییر آن‌چنانی در قیمت‌های اعلامی رخ نداده است. به گزارش ایرنا، واکاوی بازار خودروی تهران نشان می‌دهد در هفته جاری بجز کاهش قیمت یک تا دو میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و افت ۲ تا سه میلیون تومانی خودروی کوئیک، قیمت بقیه خودروها همچنان ثابت باقی مانده است.
همچنین بازار در رکود سنگینی به سر می‌برد و مشتریان کمتر برای خریدوفروش مراجعه می‌کنند، این وضعیت به‌طور مشابه در گروه خودروهای مونتاژی و خارجی نیز دیده می‌شود و قیمت‌ها با نرخ‌های اعلامی یک ماه پیش هیچ تفاوتی نداشته است.
«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت ضمن تأیید این رکود سنگین، به ایرنا گفت: تولید و عرضه فعلی از سوی خودروسازان، جوابگوی نیاز بازار نیست.


همکاری ۱۳بانک در صدور ضمانت‌نامه بانکی برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین گفت: در حال حاضر صندوق علاوه‌بر عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در اعطای تسهیلات نیز با ۱۳ بانک تفاهمنامه همکاری دارد و پس از ارزیابی تخصصی شرکت‌ها، برای آنها ضمانت نامه بانکی صادر می‌کند.
به گزارش ایرنا، سید روح‌الله میرامینی افزود: صندوق توسعه فناوری‌های نوین از سال ۱۳۸۶ با هدف تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پا به عرصه فعالیت گذاشت و اکنون پس از ۱۴ سال تجربه در این حوزه در بسیاری از شاخص‌ها دارای رتبه نخست در بین صندوق‌های پژوهش و فناوری است.
وی با ارائه آماری از عملکرد صندوق در حوزه‌های مختلف فعالیت یادآور شد: صندوق توسعه فناوری‌های نوین علاوه‌بر نظام بانکی، در بین دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان نیز معتبر است. همچنین علاوه‌بر ارائه خدمات تخصصی، در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین استفاده از ابزارهای تأمین مالی جمعی فعالیت دارد. ضمن اینکه در مواردی همچون آی تی بیس کردن صندوق‌های پژوهش و فناوری و ارتقای سیستم‌های بانکی نیز فعالیت می‌کند.
در این نشست همچنین غلامرضا حمیدی معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام‌ درخصوص تفاهمنامه منعقد شده بین این دو نهاد در خرداد ماه سال‌جاری گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی پیام با ۲۶۰ شرکت قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد کرده است که تا به امروز ۱۳۰‌ شرکت در منطقه مستقر شده‌اند.
وی با تأکید بر وجود نیازهای عمومی کسب و کارها در این منطقه و ضرورت پاسخگویی مناسب به شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و رصد نهادهای موجود در این حوزه، به سراغ صندوق توسعه فناوری‌های نوین رفتیم تا بخشی از نیازهای ما و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام را پوشش دهد و در این راستا تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های عمومی و تخصصی بین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و صندوق توسعه فناوری‌های نوین امضا شد.
تفاهمنامه همکاری مشترک بین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و صندوق توسعه فناوری‌های نوین ۲۵ خردادماه سال‌جاری به منظور ارائه خدمات مالی و اعتباری از جمله اعطای تسهیلات و ضمانت نامه‌ به شرکت‌های مستقر در این منطقه به امضا رسید که در این نشست زمینه‌های توسعه همکاری به بحث و بررسی گذاشته شد.

 
توئیتر از ایلان ماسک شکایت کرد

توئیتر به‌دلیل نقض معامله ۴۴ میلیارد دلاری خرید این شبکه اجتماعی، از ایلان ماسک شکایت کرد.
به گزارش مهر، این شکایت در دادگاهی در دلاور ثبت شده و هدف آن وادار کردن ماسک به تکمیل فرایند خرید شبکه اجتماعی است. این در حالی است که روز جمعه ایلان ماسک اعلام کرد معامله خرید توئیتر را لغو می‌کند زیرا شبکه اجتماعی به درخواست‌های مربوط به حساب‌های کاربری جعلی در پلتفرم پاسخی نداده است.
البته ماسک که مدیر ارشد اجرایی شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس نیز است، در این‌باره اظهار نظری نکرده است.
در متن شکایت نامه آمده است: به نظر می‌رسد ماسک معتقد است که می‌تواند آزادانه نظرش را تغییر دهد، ارزش یک شرکت را کاهش دهد، عملیات آن را مختل و ارزش سهام آن را ویران کند و بعد به راه خود ادامه دهد.
همچنین در این شکایت فهرستی بلندبالا از موارد نقض توافقنامه خرید از سوی ماسک ذکر شده که توئیتر و کسب و کار آن را مختل کرده است. این شبکه اجتماعی برای نخستین بار اعلام کرد از زمان اعلام این معامله، شرکت تعداد زیادی از کارمندان خود را از دست داده است.
همچنین توئیتر ماسک را متهم کرده به طور مخفیانه بین ماه‌های ژانویه تا مارس سهام این شرکت را خریده و این امر را به طور واضح به رگولاتورها اعلام نکرده است. بلکه ماسک همچنان به خرید میزان بیشتری از سهام توئیتر ادامه داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/12/619774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها