فـــــــال هفته

گمانم بدبخت شدید رفت!


محدثه مطهری

​​​​​​​فروردین: اگرچه تابستان است و مدرسه‌ها تعطیل شده ولی حکایت همچنان به قوت خود باقی است. این هفته از مدرسه فرزندتان تماس می‌گیرند که برای ثبت‌نام و کمک مالی به مدرسه بروید. زبانم لال! شهریه کجا بود؟ مدرسه دولتی است‌ها!
اردیبهشت: هفته پیشِ رویتان خلوت است. چطور است برای نجات از گرما به یک جای خنک سفر کنید؟ یک جایی مثل... مثلاً... راستش در حال حاضر فقط جهنم (کوره ذوب آهن) است که از شهرتان خنک‌تر باشد!
 خرداد: چه اقبال بلندی! چه هفته شیرینی! هفته‌ای پر از تخفیف از فروشگاه‌های اینترنتی پیش روی شماست. نوش جانتان. ۲هزار تومان تخفیف تاکسی اینترنتی، ۵هزار تومان تخفیف بلیت هواپیما و ۱۰هزار تومان تخفیف تور دور دنیا. دیگر چه می‌خواهید از این دنیا؟
 تیر: این هفته به جرم تقلب در کنکور می‌آیند می گیرنتان. اینقدر هم نگویید من که کنکور ندادم. این روزها من هم مشکوک به تقلب در کنکورم، شما که جای خود دارید!
 مرداد: این هفته ستاره بختتان سیاه و کدر است! گمانم بدبخت شدید رفت!... یک لحظه صبر کنید... آها نه! غبار و آلودگی هوا بود. چیزی نشده، به زندگی معمولی‌تان ادامه بدهید.
شهریور: این هفته نتیجه زحماتتان را می‌بینید. در دو هفته گذشته که فال نداشتیم، شما سخت تلاش کردید و این هفته نتایجش را خواهید دید. البته اگر دانشجویید، زیاد پیگیر نباشید. خود دانید.
مهر: این هفته برای انجام کاری مجبور می‌شوید مدام از این طرف شهر به آن طرف شهر تاکسی اینترنتی بگیرید. قیمت این تاکسی‌ها هم که یک طوری شده دو دفعه سوار شوی، باید از صفر شروع کنی! به نظرم با یک خردادی طرح رفاقت بریزید. چرایش را در فال خردادماهی‌ها گفته‌ام.
 آبان: این هفته دزد گوشی تلفن همراهتان را گوشه خیابان می‌بینید. با شجاعت جلو بروید، اخم‌هایتان را در هم بکشید، درچشمانش خیره شوید، همه انرژیتان را در دستانتان جمع کنید و برایش سبیل آتشی بکشید. البته بهتر است از خشونت جلوگیری کرده و به او بی‌توجهی کنید؛ بی‌محلی کشنده‌ترین شکنجه است.
 آذر: این هفته در صف خرید سه فحش جدید یاد می‌گیرید. عجله نکنید. ابتدا در اینترنت معنایش را جست‌وجو کنید، سپس موارد مصرفش را یاد بگیرید و بعداً آن را در محل مناسب به کار ببرید. البته اگر بی‌تربیت اید.
 دی: این هفته یک سگ ولگرد به شما حمله می‌کند ولی جان سالم به در می‌برید. اگرچه ترسیده‌اید ولی سکوت کنید. خطر حامیان پلاستیکی حیوانات از خود آن سگ ولگرد بیشتر است!
بهمن: این هفته هم تولد دوستتان است، هم ماشینتان تعمیر لازم دارد، هم موعد شهریه کلاستان می‌رسد.
همین دیگر. انتظار دارید راهکار هم بدهم؟ بابا فالگیرم، اقتصاددان که نیستم!
اسفند: اتفاقات خوبی برایتان افتاده و از ترس شیرینی دادن به رفقا پنهان کرده‌اید. مع الاسف این هفته لو می‌روید. بگردم الهی، شما هم مثل خودم هستید. شیرینی هیچ‌کس بهتان نمی‌رسد، ولی همه از شما شیرینی می‌گیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/19/619798/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها