اگه ژاپن توی ایران بود


محمد کوره‌پز

​​​​​​​انــتـــشــــار خـبــــــر تــرور شینـــزو آبـــه واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت.
یکی از فعالان سیاسی اپوزیسیون ژاپن در این باره گفت: «برجام رو احیا نمی‌کنید همین میشه دیگه.» وی همچنین افزود: «شعار مرگ بر این و آن و قطع روابط با عالم هستی باعث میشه عالم هستی هم روابطش رو با شما قطع کنه.»
شونصد و دوازده نفر از سلبریتی‌های ژاپن در اقدامی غیرهماهنگ در استوری‌های خود به مرگ آبه واکنش نشان دادند. این افراد نوشتند: «اصلاً این مملکت نفرین شده‌اس. اون از جنگ جهانی دوم اینم از این.» این سلبریتی‌ها همچنین افزودند: «همین روزا میذارم از این خراب شده میرم.»
گزارشگر ژاپن اینترنشنال نیز با ارسال ویدیویی در این باره گفت: «سلام، اینجا بازار توکیوئه. همونطور که می‌بینید نه تنها کسی توی سر و صورت خودش نمیزنه بلکه حتی مردم دارن خرید هم می‌کنن. این نشون میده مردم از اعدام انقلابی شینزو آبه سپاهی خیلی هم خوشحالن.»
رانندگان تاکسی خط میوشی-چوسوکابه هم با تأکید بر اینکه این «کار خودشونه» با «کار خودشونه»های قبلی فرق می‌کند در پاسخ به این سؤال که «چه فرقی می‌کند؟» تأکید کردند: «ساده‌ای به قرآن. خبر نداری دنیا چه خبره. پیاده شو جلوتر نمیرم.»
گفتنی است برای هشتمین شب پیاپی مردم توکیو با تجمع در خیابان‌های اطراف محلی که رژیم ژاپن مدعی است ترور آبه در آنجا اتفاق افتاده، علیه خبر فوت وی شعار دادند. تجمع‌کنندگان اعلام کردند مثل روز روشن است که آبه زنده است. آنها تأکید کردند که اگر راست می‌گویید خودش را بیاورید توی تلویزیون اعلام کند که مرده.
اخبار و تصاویر زیادی رسیده که نشان می‌دهد شینزو آبه در دوبی زنده دیده شده است. گفتنی است انتشار تصاویر مشابهی از نیویورک، مسکو، پاریس، لندن، جزایر گالاپاگوس، بازار تجریش و... نشان می‌دهد وی علاوه برضدگلوله بودن، طی‌الارض هم دارد. تحلیلگر بی‌بی‌سی ژاپنی در این باره گفت: «تعدد این تصاویر نشان می‌دهد وی حتماً زنده است و رژیم دارد مرتب او را جا‌به‌جا می‌کند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/22/619806/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها