وزیر کشور: دغدغه زباله های سراوان همچنان باقی است

نمره قبولی گیلان در آزاد‌سازی سواحل


رشت - احمد وحیدی، وزیر کشور با هدف پیگیری روند اجرای دستور رئیس جمهور و مصوبات دولت برای آزاد‌سازی و ساماندهی سواحل و همچنین وضعیت رسیدگی به موضوع پسماند و زباله‌های سراوان به گیلان رفت؛ هرچند پس از بازدیدهای میدانی با وجود ابراز رضایت از ساماندهی سواحل از وضعیت رسیدگی به موضوع پسماند و زباله‌های سراوان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا، وحیدی که هدف سفر خود را بررسی میدانی طرح سالم‌سازی دریا عنوان کرد، با مسافران و مردم محلی نیز گفت‌و‌گو کرد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: در صحبت‌هایی که با مردم انجام شد، عمدتاً راضی بودند و مشکل خاصی نداشتند.
وزیر کشور اولویت دولت در اجرای طرح‌های دریا را ارتقای امنیت مردم و برخورداری از خدمات باکیفیت دانست و از مسئولان خواست تا برای تداوم خدمات‌رسانی و همچنین حفظ امنیت مسافران و مردم به طور مستمر و میدانی در سواحل حاضر بوده و طرح سالم‌سازی را به‌صورت میدانی مدیریت کنند.
وحیدی، ایمنی مردم در بهره‌مندی از سواحل را مسئولیت تمامی مدیران عنوان کرد و با اشاره به فعالیت طرح‌های ساحلی برای خانم‌ها و آقایان و نجات غریق‌ها افزود: باید از ایمنی و نشاط اجتماعی که برای مردم و مسافران فراهم شده، مطمئن شویم و این مهم با حضور میدانی خواهد بود.
وی استانداردسازی طرح ایمنی شناگاهی، آزادسازی و خدمات‌رسانی در سواحل گیلان را مطلوب و پیشتاز عنوان کرد و گفت: مدیریت سواحل گیلان بخوبی انجام شده و شاهد بودیم مردم با کمترین مشکلی مواجه هستند.
 
شادسازی سواحل
وزیر کشور در ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان بر اجرای برنامه‌های شاد ساحلی در چهارچوب شرعی تأکید کرد و گفت: امروزه بیش از هر چیزی به شادسازی سواحل استان و ایجاد نشاط در آن بر اساس موازین شرعی نیازمندیم که لازم است مسئولان در این حوزه تدبیر کنند.
وحیدی همچنین بر مسأله برخورداری اقشار کم درآمد از خدمات ساحلی تأکید کرد و افزود: باید در تمامی برنامه‌های فرهنگی و خدماتی به فکر ارزان‌سازی برای قشر ضعیف باشیم.
البته وی به اقدامات هنجارشکنی برخی در سواحل نیز اشاره کرد و گفت: به کسانی که در سواحل قصد هنجارشکنی دارند باید تذکر داده شود. هنجارهای فرهنگی نه تنها در سواحل بلکه باید در سایر مراکز از جمله هتل‌ها رعایت شود.
وزیر کشور به ضعف تعداد ناجیان غریق در سواحل خزر اشاره کرد و وجود ۴۰۰ نیروی ناجی غریق را برای حدود ٣٠٠ کیلومتر نوارساحلی گیلان کم و ناکافی دانست و افزود: ناجیان غریق باید بیمه شوند؛ ضمن اینکه مردم را نیز برای تعداد معینی باید بیمه بی‌نام کنیم تا خدای نکرده در صورت رخ دادن غریق خیالمان راحت باشد.

دغدغه سراوان
وزیرکشور در این بازدید زباله و پسماند را به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل شهرستان رشت عنوان کرد و با انتقاد از عملکرد مدیران سابق گفت: متأسفانه مشکلات در این شهرستان انباشته شده است و مشخص نیست که چرا مسئولان در ادوار گذشته به این مشکلات رسیدگی نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه پسماند یک مشکل نسبتاً طولانی مدت بوده که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: ماه‌های گذشته برای رفع این مشکل توجه خوبی شده و استاندار گیلان و مسئولان شهری اهتمام کردند.
وحیدی اقدامات صورت گرفته و گزارش‌های ارائه شده را قابل قبول دانست، اما تأکید کرد: اقدامات برای حل دائمی و کامل مشکل سراوان باید تداوم داشته باشد و نباید به‌صورت نیمه‌کاره رها شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/15/619808/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها