بی برقی در دیشموک در گرمای 40 درجه


یاسوج - اهالی روستای گراب دیشموک با ۲۲۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک از قطعی مکرر برق و گرمای هوا گلایه‌مند هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به افزایش دمای هوا و گرمای فصل تابستان و لزوم استفاده از وسایل خنک‌کننده اما اهالی روستای گراب دیشموک با مشکل کاهش و اُفت ولتاژ برق روبه‌رو بوده و نسبت به بی‌توجهی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان کهگیلویه و بخشدار دیشموک گلایه دارند.
برق اهالی روستای گراب دیشموک در 27 سال گذشته تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود که با توجه به رشد جمعیت اهالی روستا و نیز وجود کارگاه‌های مختلف، نیازمند تأمین برق پایدارتری هستند.
روستای گراب دیشموک با توجه به مهاجرپذیر بودن هرساله بر میزان جمعیت این روستا اضافه می‌شود.
نزدیکی روستای گراب به مرکز بخش دیشموک سبب شده تا کارگاه‌های مختلف بلوک‌زنی و خدماتی در این روستا فعال شده و این روستا را به یک شهرک صنعتی کوچک تبدیل کند اما برق این روستا با این میزان جمعیت و نیز وجود کارگاه‌های مختلف تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود و مردم در طول شبانه‌روز با ضعف ولتاژ برقی روبه‌رو می‌شوند.
به گفته محمد ریحانی یکی از اهالی روستا به خاطر نبود تعداد مورد نیاز تیر برق در سطح روستا، متأسفانه کابل‌های برق فشار قوی در فضای خانه‌ها و پشت‌بام‌ها عبور می‌کنند که بسیار خطرناک بوده و بر اثر غفلت لحظه‌ای والدین ممکن است کودکی دچار برق‌گرفتگی شود.
دهیار روستای گراب با اشاره به جمعیت زیاد روستا و مشکل تأمین برق، گفت: برق روستای گراب با 225 خانوار در طی 27 سال گذشته تنها با یک ترانسفورماتور تأمین می‌شود که جوابگوی نیاز روزانه مردم نیست.
امید جعفری افزود: با کمک‌های بنیاد علوی و نیز شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد جهت اصلاح و توسعه شبکه برق روستا اعتباری به آن اختصاص داده شد و حتی پیمانکار اجرای طرح نیز انتخاب شد اما پروژه اجرا نشد.
وی تصریح کرد: در نزدیکی منازل مسکونی روستا هیچ پایه برقی نیست و به خاطر نبود پایه، کابل‌های فشار قوی برق از روی پشت‌بام منازل عبور می‌کند که این بسیار خطرناک است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/15/619809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها