بازگشت روزانه 1500 افغانستانی به کشور خود از مرز دوغارون


مشهد- مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان کشور افغانستان که مقیم ایران بوده‌اند به‌صورت خود معرف، خودخواسته و با میل خود از طریق گذرگاه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در خراسان رضوی به کشورشان باز می‌گردند.
به گزارش ایرنا، سید علی قاسمی افزود: طی روزهای جاری با انبوه بازگشت مهاجران از مرز دوغارون مواجه هستیم به گونه‌ای که روزانه بین هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت خودخواسته از این گذرگاه مرزی به کشورشان باز می‌گردند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل بازگشت مهاجران، ارتقای امنیت در افغانستان و سپس فقدان شغل مناسب و بالارفتن هزینه اجاره‌بهای ملک و دیگر هزینه‌های اقتصادی در ایران است.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: این روند می‌تواند به تقویت امنیت، رونق اقتصادی، توسعه و بازسازی کشور افغانستان کمک کند. تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستان دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.
پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی طی ماه گذشته، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران قانونی و ثبت‌نام شده در طرح سرشماری اتباع در خراسان رضوی به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۵ درصد این گروه در کلانشهر ۳.۹ میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/15/619810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها