دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان یارانه برای تأمین کود کشاورزی اختصاص داد


معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به رغم همه گرانی‌ها قیمت کود کشاورزی کاهش پیدا کرد، افزود: دولت برای افزایش میزان تولید و بهره‌برداری بیشتر، ۳۸ هزار میلیارد تومان به یارانه کود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا مهاجر افزود: در حال حاضر قیمت واقعی کودهای کشاورزی همچون پتاس کیسه‌ای سه میلیون تومان است در حالی‌که این کود به قیمت کمتر از کیسه‌ای ۲۰۰ هزار تومان به کشاورز عرضه می‌شود.
وی توضیح داد: دولت در راستای افزایش عملکرد زمین و همچنین کاهش هزینه‌های تولید کشاورزان قیمت نهاده‌های دامی را بیش از ۴۵ درصد کاهش داده و به همین منظور برای تأمین کودهای پتاس و فسفر دولت بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی همچنین به کشت قراردادی برنج نیز اشاره کرد و گفت: این نوع کشت برای کاهش هزینه‌های کشاورز و همچنین بهره‌مندی بیشتر از زمین در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته تا کشاورزان بدون توجه به هزینه و با استفاده از کارشناسان متخصص از کود بیشتری در جهت ارتقای محصولات خود استفاده کنند.
وی همچنین بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از زمین‌های کشاورزی تأکید کرد و افزود: متأسفانه بیش از ۷۰ درصد زمین‌های زراعی شمال کشور تنها ۳ ماه از سال مورد استفاده قرار می‌گیرند درحالی که لازم است با برنامه‌ریزی صحیح از این زمین‌ها برای کشت سبزیجات برگی استفاده شود.
مهاجر خاطرنشان کرد: با توسعه مکانیزاسیون می‌توان کشت سبزیجات برگی را در ایام غیر از فصل زراعی برنج کاملاً به صورت مکانیزه انجام داد و به کشورهای همسایه از جمله روسیه صادر کرد. 
وی همچنین بر کشت هیبریدی برنج نیز تأکید کرد و گفت: لازم است کشاورزی ما با کمک محققان و استفاده از علم کشورهای دیگر در این زمینه، به سمت تولید برنج هیبریدی برود تا بتوانیم با تولید این نوع محصول در راستای خودکفایی برنج و همچنین امنیت غذایی کشور گام برداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/9/619838/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها