اخبـــــار


رئیس اورژانس کشور عنوان کرد
وقوع روزانه ۷۹ حادثه پر تلفات در کشور

رئیس اورژانس کشور، با بیان اینکه روزانه در کشور ۷۹ حادثه پر تلفات رخ می‌‌دهد، خاطرنشان کرد: ۳۱ حادثه بحرانی را در کشور تجربه می‌‌کنیم و ۱۳حادثه در طول سال تکرار شونده است.
دکتر جعفر میعادفر حادثه متروپل، خروج قطار طبس از ریل و زلزله هرمزگان را از حوادث مهم امسال دانست و گفت: در حادثه متروپل شاهد حضور همکاران اورژانس در ساعات اولیه بودیم. در جریان خروج قطار از مسیر اصلی نیز در دقایق اولیه اقدام به انتقال ۸۶ مصدوم به مراکز درمانی کردیم.
رئیس اورژانس کشور، با بیان اینکه روزانه در کشور ۷۹ حادثه پر تلفات رخ می‌‌دهد، خاطرنشان کرد: روزانه کشته و مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی و نزاع و درگیری و سیل و زلزله و طوفان داریم و همه حوادث به صورت لحظه‌ای توسط همکاران اورژانس رصد و ثبت می‌‌شود و مداخله مناسب یا اطلاع‌رسانی به موقع انجام می‌‌گیرد.میعادفر با اشاره به وقوع حوادث ترافیکی برای ۱۸۹ اتوبوس در سال گذشته، افزود: فقط در حوزه حوادث ترافیکی سالانه ۱۷ هزار مرگ را تجربه می‌‌کنیم که بار اقتصادی زیادی را بر کشور و مردم تحمیل می‌‌کند.میعادفر، یکی از چالش‌های حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کشور را فرسودگی ناوگان آمبولانسی دانست و اظهار کرد: از 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس، حدود 3 هزار دستگاه فرسوده بوده و عمر بالای ۱۵ سال دارد و لذا در تلاش هستیم تا امسال بخشی از عملیات نوسازی ناوگان را انجام دهیم که نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مردم دارد. وی متذکر شد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی ناوگان آمبولانسی کشور هزینه کردیم، اما نیازمند نوسازی هستیم.همچنین شایع‌ترین بیماری‌های اورژانسی قلبی و عروقی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا و ریزگرد و کرونا و... بوده است.


آخرین وضعیت کرونا در کشور

از تزریق سه دوز واکسن توسط ۲۸ میلیون نفر در کشور تا الزامی نبودن واکسیناسیون برای دانش‌آموزان
بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار نفر در کشور موفق شده‌اند ۳ دوز واکسن کرونا تزریق کنند.
تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۴۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۹۸ نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۵ دوز رسید.در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، 5 بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و  5 هزار بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شد که ۵۴۱ نفر از آنها بستری شدند. ۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.اکنون ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «موج جدید ویروس بار دیگر نشان می‌دهد که کووید۱۹ به پایان خود نزدیک نشده است.» تعدادی از کشورها افزایش قابل توجهی در تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید طی هفته‌های گذشته ثبت کرده‌اند.
به گفته متخصصان، فرانسه با ثبت بیش از ۱۵۰هزار نفر مبتلا در یک روز رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن آلمان با ۱۳۰ تا ۱۴۰هزار نفر و ایتالیا با بیش از ۱۰۰هزار نفر در یک روز در رتبه سوم قرار گرفتند.
دکتر حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینای تهران نیز با بیان اینکه افزایش در فوتی‌ها، قاعدتاً به دلیل افزایش تعداد مراجعین است و متأسفانه تاکنون آن طور که دیده‌ایم، اکثر مراجعین هم افراد مسن یا کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند، در عین حال درباره علامت‌درمانی کرونا در خانه و علائم خطر این بیماری توضیح داد. وی درباره وضعیت کرونا در بیمارستان‌های کشوربه ایسنا گفت: همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با توجه به اینکه سطح ایمنی مردم بعد از آخرین دوز واکسنی که تزریق کردند، کاهش یافته، میزان مراجعه اعم از سرپایی و بستری با یک شیب ملایم در حال افزایش است. البته در برخی استان‌ها شیب تندتر و در برخی استان‌ها شیب ملایم‌تر است. میزان تندی و ملایمی شیب افزایش بیماری، به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، تزریق دوز یادآور واکسن و کم یا زیاد بودن تجمعات در هر استان و... بستگی دارد.
وی افزود: متأسفانه سویه جدیدی که آمده، قدرت سرایتش نسبت به سویه‌های قبلی چند برابر است. بنابراین بعید می‌دانم که اگر در خانه یک نفر مبتلا شد، سایرین مبتلا نشوند.  وی  همچنین تأکید کرد: غربالگری حجاج بیت‌الله الحرام قبل از بازگشت به کشور آغاز می‌شود.
 دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر افزود: برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت انجام شده و در قدم اول غربالگری سندرمیک و سپس تست تشخیصی سریع برای مسافران به انجام می‌رسد.چنانچه فردی نتیجه تستش مثبت باشد سریعاً اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت به مرحله اجرا خواهد رسید.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد
نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۱۹هزار پزشک در کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند، در عین حال چگونگی دسترسی بیمه‌شده‌ها به اطلاعات بیمه‌ای و نسخ تجویزی را توضیح داد.
دکتر محمدمهدی ناصحی درباره نسخه الکترونیک، به ایسنا گفت: تحقق کامل‌تر نسخه الکترونیک از ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون شکل گرفته است و خوشبختانه غیر از دو شهر تهران و مشهد اکنون در کل کشور ۱۰۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک نوشته و پیچیده می‌شود که این توفیقی برای سازمان بیمه سلامت است. البته جمعیت در تهران و مشهد قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و در عین حال تهران مرکز ارجاعی است و حدود 2 هزار پزشک حتی با بیمه‌ها قرارداد ندارند که ممکن است نسخه‌نویسی را انجام ندهند و چنین مباحثی از علل عقب ماندن این شهرها از سایر نقاط کشور است.
او تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱۹ هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند که از این میان۱۶ هزار نفر اصلاً طرف قرارداد ما نیستند اما نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌دهند. در عین حال برای دسترسی بیمه شده به اطلاعات سلامت خود، سامانه شهروندی به عنوان یک سامانه فعال شکل گرفته است که بیمه شده‌ها برای دسترسی به اطلاعات بیمه‌ای و نسخ براحتی می‌توانند به سامانه مراجعه کنند. او درباره سامانه ارائه خدمات شهروندی، گفت: این سامانه با قابلیت‌هایی اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده را دارد. برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت، شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/  مراجعه کنند.ناصحی درخصوص امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته خود در پنل شهروندی، اظهار کرد: عمده مشکلات بیمار در این خصوص برای مراجعه به بیمه‌های تکمیلی بود، لذا این امکان در پنل شهروندی برای بیمه‌شدگان فراهم شده تا کل سوابق نسخه را که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است، مشاهده کنند؛ همچنین بیمار می‌تواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال کند تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/18/619845/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها