رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر:

ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ راز اثرگذاری سرود‌های مذهبی و ملی است


گروه فرهنگی / آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و جمعی از هنرمندان، مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود منتخب کشور در تالار وحدت برگزار شد.
 این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری به اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر آغاز شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام، سرود را از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی دانستند و کشور ایران را از سرآمدان این حوزه توصیف کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است.
ترکیب بدیع شعر و صدا و آهنگ در اجرای دسته‌جمعی، راز اثرگذاری استثنایی سرود‌های مذهبی و ملی در همه جای جهان است و بحمدالله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمار سرآمدان قرار دهد.
اکنون با تشکر از دست‌اندرکاران ترویج سرود، آنان را به زبده‌گزینی در همه‌ اجزای سه‌گانه‌ یادشده و نیز پرهیز از دنباله‌روی‌های زیانبار و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملی توصیه می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمت‌الله 
سیدعلی خامنه‌ای

سرود هنری است که تحسین امام خمینی(ره) را درپی داشت
در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از قرائت  پیام رهبر معظم انقلاب گفت: «از تمامی دست‌اندرکارانی که برای برگزاری جشنواره ملی سرود فجر اقدام کردند تشکر ویژه‌ای دارم. به اعتقاد من کار بسیار بزرگی در این رویداد صورت گرفته که باید در ابعاد مختلفی روی آن تمرکز کرد. به هر حال موضوع سرود محصول نهضت اسلامی مردم ایران است و از هنرهایی است که می‌توان از آن به عنوان انحصارات هنری نهضت امام خمینی یاد کرد.»
او افزود: «البته در آن زمان محدودیت‌هایی برای استفاده از سایر رشته‌های هنری وجود داشت، اما نهضت انقلاب اسلامی توانست پیوند بسیار مستحکمی را میان سه هنر موسیقی، شعر و آهنگ ایجاد کند. شرایطی که آرمان‌های انقلاب اسلامی را ماندگار کرد و ما مشاهده کردیم که در پیام بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی این نکات به درست‌ترین و با شکوه‌ترین شکل ممکن عنوان شد. سرود هنری است که تحسین امام خمینی را در پی داشت و ما دیدیم که سرود شهید مطهری چه طور جایگاه خود را در کشورمان پیدا کرد.»
اسماعیلی با اشاره به تشکیل دفتر سرود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت این مجموعه از هنرمندان و گروه‌های فعال این حوزه با همکاری سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: «این همنشینی دستگاه‌های فرهنگی هنری درباره سرود، می‌تواند بهترین دستاورد برای ما در این عرصه باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/24/619855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها