اخبــــار


رئیس‌جمهور امروز به کرمانشاه سفر می‌کند

آیت‌الله رئیسی، امروز در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت به استان کرمانشاه سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس‌جمهور قرار است طبق روال گذشته در بازدید‌های میدانی از نزدیک با توانایی‌ها و زیرساخت‌های استان بیشتر آشنا شود. پیگیری اتمام طرح‌های اولویت‌دار و معطل مانده از اهداف آیت‌الله رئیسی در سفر‌های استانی است. تأمین اعتبار برای راه‌آهن غرب کشور، تکمیل آزادراه‌های استان، تعیین تکلیف طرح پتروپالایش آناهیتا، اتمام طرح بزرگ قطار شهری، تعیین تکلیف مجوز پتروشیمی کنگاور و برخی طرح‌های دیگر از این جمله‌اند. همچنین یکی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر، دیدار با مردم مقاوم و صبور سرپل ذهاب در جوار بقعه احمد ابن اسحاق(ره) است.


به ریاست معاون اول‌ رئیس جمهور برگزارشد
جلسه بررسی اجرای طرح‌های اولویت دار استان کرمان

روز گذشته جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان کرمان به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، در این جلسه که چند تن از اعضای دولت، استاندار کرمان، معاونان و مسئولان دستگاه‌های مربوطه و استانی حضور داشتند، توافقات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار این استان در حوزه‌های مختلف بررسی و تصویب شد.
همچنین در این جلسه بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری، نیرو، ورزش و جوانان، خانواده و زنان، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی و زیرساختی استان کرمان به منظور اشتغالزایی و توسعه و آبادانی این استان تأکید شد.


در جریان دیدار قالیباف با همتای ازبکستانی‌اش مطرح شد
هدفگذاری برای افزایش تبادلات تجاری تا ۲ میلیارد دلار

رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت همتای خود به تاشکند سفر کرده بود روز گذشته با استقبال رسمی «نورالدین جان اسماعیل‌اف» در مجلس قانون‌گذاری ازبکستان حضور یافت. محمدباقر قالیباف در جریان دیدار با رئیس پارلمان ازبکستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر باید ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و افزایش تبادلات تجاری تا ۲ میلیارد دلار باشد، تأکید کرد: راهبرد اصلی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های همه جانبه با همسایگان کشورهای منطقه بویژه کشورهای مسلمان است و امروز شاهدیم که شرایط ژئواستراتژیکی و ژئوپلیتیکی جهان نیز ما را وادار به افزایش ارتباطات بین کشورهای منطقه کرده است. وی با یادآوری اینکه همکاری‌های ایران و ازبکستان می‌تواند زمینه ساز ایجاد فرصتی بزرگ در حوزه ترانزیت بویژه برای دسترسی کشور ازبکستان به آب‌های آزاد یعنی خلیج فارس و دریای عمان باشد، تصریح کرد: لازم است برای تسهیل و توسعه روابط بین دو کشور موضوع ویزای تجار، رانندگان و گردشگران حل و فصل شود و در بحث تعرفه‌های تجاری نیز اقدامات لازم باید پیگیری شود. رئیس قوه مقننه کشورمان روز گذشته همچنین پس از شرکت در جلسه‌ای با بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی فعال در بازار ازبکستان با حضور در مجلس سنای این کشور، دیدار دوجانبه‌ای با «تنزیله ناربای آوا» رئیس مجلس سنای این کشور برگزار کرد.
مصوبات روز گذشته مجلس
جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی به دلیل سفر محمدباقر قالیباف به ازبکستان به ریاست علی نیکزاد برگزار شد. نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود به نیابت از مجموعه نمایندگان از دولت سوئد خواست هر چه سریع‌تر حمید نوری را آزاد و خسارات‌های معنوی و مادی وارده به او را جبران کند. نیکزاد در این‌باره افزود: مجلس شورای اسلامی نگرانی عمیق خود را از نقض‌های فاحش حقوق بشر علیه آقای حمید نوری تبعه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت پادشاهی سوئد اعلام می‌دارد. دادستان سوئد بدون انجام تحقیقات جامع حکم دستگیری و بازداشت نوری را صادر نمود و مبنای این درخواست صرفاً اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود. از این‌رو اصل بر برائت و حق بر آزادی رفت و آمد این تبعه ایرانی از سوی مقامات سوئدی نقض گردید. نایب رئیس مجلس در ادامه با اشاره به نقض کنوانسیون 1963 وین در جریان بازداشت حمید نوری خواستار به کارگیری تمامی ظرفیت‌های قوه قضائیه و وزارت امور خارجه برای آزادی او و پاسخگو کردن دولت سوئد شد.
در ادامه جلسه علنی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور نمایندگان برای تأمین نظر شورای نگهبان ماده واحده این طرح را پس از رفع ابهام به تصویب رساندند. بر اساس این مصوبه از آنجا که سال مالی تملک دارایی و عمرانی از تیرماه به شهریورماه تغییر یافته آخرین مهلت تهیه و ارائه صورتحساب نهایی موضوع این قانون تا پایان مهرماه همان سال تعیین شد.

طرح ایجاد 5 یگان جدید پهپادی در ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از پیشنهاد طرح تشکیل ۵ یگان جدید پهپادی در سطح نزاجا خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح دیروز در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر با تأکید بر ضرورت ارتقای تسلیحاتی نزاجا، حرکت به سمت سلاح‌های دورزن و دقیق‌زن را در راستای این ضرورت دانست. وی با بیان اینکه امروز یکی از ارکان اصلی پیشرفت تسلیحاتی در نزاجا ورود به عرصه پهپادی است، افزود: از چندی پیش پیشرفته‌ترین پهپادها در خدمت نزاجا هستند که آثار آن در پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش دیده شد و پهپاد کروز و پهپاد حیدر نزاجا به رخ جهانیان کشیده شد و جهان با دیدن قدرت پهپادی ارتش انگشت به دهان ماند.
امیر حیدری با تأکید بر اینکه امروز نیروی زمینی برای دفع هر خطر و تهدید در هر سطح و مقیاسی آمادگی دارد و این توانمندی را در رزمایش فاتحان خیبر نشان داده است، درباره توانمندی‌ تجهیزاتی نزاجا گفت: بالگردهای ما از قدرت ناوبری و مقابله به مثل در شب برخوردارند و برد آتش ما تا شعاع بیست کیلومتری افزایش یافته است. وی افزود: امروز قدرت زرهی ما انباشته و تانک‌های ما اورهال شده و آماده نبرد هستند، همچنین توپخانه ما بالاترین قدرت را در سطح خاورمیانه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/2/619863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها