دیگه چه خبر؟


سایت انتخاب دست از تحریف برنمی‌دارد

 خبر اول اینکه،سایت خبری وابسته به چهره‌های دولت قبل، باز هم اقدام به شایعه‌پراکنی کرد. سایت انتخاب، با تغییر و گزینش گفته‌های رئیس‌جمهور در نشست اخیر مقامات محیط زیست 11 کشور منطقه، دست به تحریف سخنان آیت‌الله رئیسی زد. رئیس‌جمهور در این دیدار گفته بود: «ایران آمادگی دارد برای کاهش آلودگی‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، تجارب و دانش زیست‌فناوری خود را در اختیار دیگر کشورها به‌ویژه همسایگان عزیز خود قرار دهد.» اما سایت انتخاب با تغییر و گزینش این سخنان، سعی در وارونه کردن گزاره مطرح شده رئیس جمهور کرد. انتخاب با انتشار تیتر «آماده‌ایم تجارب و دانش خود درمورد کاهش "آلودگی هوا" را در اختیار سایر کشور‌ها و همسایگان قرار دهیم» از قول آیت‌الله رئیسی، تصریح رئیس جمهور درباره آلودگی‌ها را منحصر در «آلودگی هوا» عنوان کرد، این درحالی است که آیت‌الله رئیسی اصلا عبارت «آلودگی هوا» را در این جمله به کار نبرده است!
پیش از این نیز این سایت خبری با تحریف سخنان سخنگوی دولت درباره یارانه بنزین و برخی دیگر از اعضای کابینه اقدام به شایعه‌پراکنی علیه دولت کرده بود.

دستگیری یک شبکه تروریستی و هشدار به اقلیم کردستان عراق

 خبر دیگر اینکه، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) کلیه‌ اعضای یک شبکه‌ تروریستی وابسته به اشرار تجزیه‌طلب در شمال‌غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر گفت: شبکه‌ 10نفره تروریستی مورد بحث در قالب چند هسته‌ هماهنگ و همپوشان، مأموریت‌های متنوع و چندگانه‌ تخریب، انفجار، حمله به مراکز و تأسیسات حیاتی و اقتصادی کشور تا ایجاد راه‌بندان جاده‌ای و اخاذی از مردم و بویژه از کارآفرینان موفق بومی را در دستور کار خود داشتند. این شبکه که به پشتوانه‌ استقرار مرکزیت اشرار تروریست در اقلیم کردستان عراق، از طریق مناطق مرزی آذربایجان‌غربی در حال ورود به کشور بودند، در روزهای گذشته با سلسله عملیات هوشمندانه و ضربات برق‌آسا و سهمگین سربازان گمنام امام زمان(عج) مواجه شده و ضمن بازداشت هر 10نفر، کلیه‌ اقلام پیشرفته‌ فنی و ارتباطی هسته‌ها و محموله‌ جنگی شامل انواع تسلیحات انفرادی، آرپی‌جی، نارنجک، تی‌ان‌تی و مهمات مربوطه‌ همراه آنها ضبط گردید. وزارت اطلاعات با تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و همکاری قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و دادگستری استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که حفظ امنیت ملت عظیم‌الشأن ایران سرافراز را خط قرمز خود دانسته و پیش از این، بارها به مسئولان اقلیم کردستان عراق تذکر داده و اینک مجدداً هشدار می‌دهد تا نسبت به تخلیه و طرد مزدوران تروریست، اشرار و دشمنان امنیت و آرامش مردم از آن منطقه، اقدام مقتضی را به عمل آورند.

دعوت احزاب مصری از عربستان و امارات برای احیای سیاست‌ دوستی با ایران

 دست آخر اینکه، احزاب مصری در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با مشارکت این کشور در ائتلاف نظامی با رژیم موقت صهیونیستی، خواستار تعامل بیشتر با ایران شدند. به گزارش فارس، جنبش «مدنی دموکراتیک مصر» که چندین حزب عضو آن هستند، بیانیه‌ای درباره احتمال تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت رژیم صهیونیستی صادر کرد. در این بیانیه که پیش از برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور رئیس‌جمهور امریکا در جده، صادر شده بر مخالفت قاطع با هر گونه مشارکت در طرح‌های دفاعی عربی تحت رهبری امریکا و مشارکت رژیم صهیونیستی تأکید شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است که احزاب و شخصیت‌های جنبش «مدنی دموکراتیک مصر» به وجود فرصت‌های زیاد برای حصول تفاهم عربی- ایرانی در تمامی زمینه‌ها اطمینان دارند و از دولت‌های تهران، عربستان و امارات برای شناسایی این فرصت‌ها و احیای سیاست دوستی و حسن همجواری دعوت می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/3/619873/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها