سؤال و جواب در پاستور

سجادی: نمی‌خواهیم اختلافی در تیم ملی باشد


گروه ورزشی/یکی از سوژه‌های اصلی این روزها که درباره آن به صورت مداوم از وزیر ورزش و جوانان سؤال می‌‌شود، شرایط تیم ملی فوتبال است. سیدحمید سجادی درخصوص اینکه آیا سرمربیگری تیم ملی به مربی ایرانی سپرده خواهد شد یا گزینه خارجی، به ایرنا گفت: «در مسائل فنی فوتبال دخالت نمی‌کنیم. ما منتظر تصمیمات فدراسیون هستیم و اعلام کردیم هر حمایتی که لازم باشد انجام می‌دهیم ولی بهترین تصمیم را بگیرید.»
او ادامه داد: «از یک فیفادی با شرایط نسبی عبور کردیم. یک بازی با الجزایر داشتیم و قرار بود با کانادا بازی کنیم که نشد. فیفادی اصلی ما در کانادا بود که تبدیل شد به اردوی قطر. یک فیفادی دیگر در شهریورماه داریم و یکی دیگر هم، ۵ الی ۶ روز مانده به جام‌ جهانی. در مجموع این جام جهانی متفاوت است و این متفاوت بودن هنر مدیریتی می‌خواهد و باید از این شرایط واقعی به نحو احسن استفاده کنیم.»
سجادی به اینکه نظر شخصی‌اش درخصوص داخلی یا خارجی بودن گزینه سرمربیگری تیم ملی چیست، چنین واکنشی داشت: «اجازه دهید به مسائل فنی ورود نکنم چون هر چیز در این خصوص بگویم، ممکن است باعث سوء‌تعبیر و سوء‌برداشت شود. آرزویم این است که بهترین کادر فنی اطمینان‌بخش و الهام‌بخش در کنار تیم ملی باشد.»او در پاسخ به اینکه آیا قرار است در جام جهانی سفیر فرهنگی داشته باشیم، توضیح داد: «سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان یک  پیوست فرهنگی تهیه کرده‌اند و در این پیوست، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای جام جهانی تعریف کرده‌اند. ما در این مقوله تنها نیستیم و یک کار تیمی و فرهنگی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه قرار است انجام دهیم. کمیته‌های مختلفی در این زمینه شکل گرفته و من مسئول کمیته ورزش هستم. رئیس ستاد اصلی هم آقای مخبر است.»
حضور در قطر فقط برای جام جهانی نیست
سجادی همچنین در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه از وضعیت پیش آمده در روند انتخاب سرمربی تیم ملی راضی هستید، تأکید کرد: نه از این وضعیت راضی‌ام، نه ناراضی. ما داریم وظایف نظارتی و حمایتی خودمان را انجام می‌‌دهیم و بیشتر هم از من نپرسید. من به جزئیات و آنچه در ورزش و بویژه فوتبال اتفاق می‌‌افتد، اشراف دارم، اما یک سری مسائل را نمی‌توانم بگویم راهنمایی لازم را هر جا لازم باشد، انجام می‌‌دهیم.»او با اشاره به جلساتی که در زمینه برگزاری جام جهانی و حضور تیم ملی در این مسابقات برگزار شده، یادآور شد: «حضور ما در جام جهانی قطر نه فقط به خاطر اینکه تیم ملی ما در این مسابقات شرکت دارد بلکه برای اینکه این بازی‌ها در همسایگی ما است می‌‌خواهیم کمک کنیم و سعی داریم از ظرفیت برگزاری این مسابقات استفاده کنیم. ما باید با تعامل و تفاهم و درخواست متقابلی که بین ما و قطر است این کار را انجام دهیم. حمل‌و‌نقل، اقلام مختلف،‌ تردد هوایی، دریایی و گردشگری و تشویق تیم ملی و غیره از مواردی است که مورد بحث است. بعد اردوی قطر پیش آمد؛ یک عده گفتند خوب است و حال و هوای قطر یک تمرین ذهنی است و یک عده هم ایراد گرفتند که خود قطری‌ها اسپانیا هستند، اما ایرانی‌ها رفتند قطر! پشت پرده این مسأله را کسی نمی‌دانست. به هر حال هماهنگ شد با بهترین شرایط تیم رفت البته هوا هم گرم بود. اما تصمیم فدراسیون بود و ما هم احترام گذاشتیم.»وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: «در بازی الجزایر رفتم پیش تیم ملی و با هم صحبت کردیم. مواردی را پنج - شش نفر از بچه‌ها محرمانه در حضور  سرپرست تیم و آقای رضاییان گفتند و از آن جلسه فقط یک عکس بیرون آمد و مواردی را به من گفتند. بنابراین حضور ما در قطر همه جانبه است فقط حضور تیم ملی نیست. در جلسات ستاد به ریاست آقای مخبر، آقای ماجدی حضور دارد و در آخرین جلسه که شنبه پیش بود آقای امیرعبداللهیان حضور داشت که همکاران ایشان بسیار تلاش دارند برای بازی‌های تدارکاتی هم دورخیز خوبی انجام شود. حضور مثبت و همه‌جانبه و باکیفیت ما در قطر یک اقبال عمومی است که پیگیری می‌شود. شاید در برخی از مواقع ما در بازی شکست هم خوردیم، اما عملکرد تیم خوب بوده است و نمی‌خواهیم اختلافی در تیم ملی فوتبال باشد. مقام معظم رهبری هم مورد تفقد قرار دادند و مردم از عملکرد راضی بودند.»

بازتاب
در پی برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای برای به‌کارگیری مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر، ایسنا در خبری نوشت: «خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که حضرت‌آیت‌الله‌خامنه‌ای در این زمینه توصیه یا رهنمود جدیدی نداشته‌اند. گمانه‌زنی‌های اخیر ناشی از بازنشر بیانات 3 سال قبل ایشان در دیدار اعضای تیم ملی والیبال جوانان است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/1/619879/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها