خرما پزان در جنوب کشور

دما در خوزستان نزدیک به 50


خوزستان به گرما خو دارد ولی این روزهای داغ در این استان با پدیده گردوغبار و هوای شرجی همراه شده است. خوزستان این روزها زیر تیغ آفتاب تیرماه و در دمای نزدیک به 50 درجه عرق می ریزد و تنها راه تحمل این گرما در هوای شرجی پناه بردن به خنکای کولرهای گازی و آب رودخانه‌هایی است که برخلاف سال گذشته هنوز خشک نشده‌اند. گرمای هوا البته باعث شده‌است مصرف برق در این استان رکورد بزند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبرداده است که مصرف برق در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه با عبور از رقم هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات رکورد زده است.
شرکت برق منطقه‌ای این استان از مشترکان خانگی درخواست کرده با توجه به پرباری شبکه و شرایط جوی حاکم در ساعات اوج بار به ویژه ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، همکاری لازم را برای عبور موفق از پیک بار امسال داشته باشند چرا که پایداری شبکه برق به رفتار مشترکان در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکان به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.
به گفته مسئول روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان  مدیریت مصرف صنایع در این استان اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده و لازم است بخش‌های تجاری، اداری و خانگی در مدیریت مصرف برق همکاری داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7956/1/619885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها