اخبــــار


پرداخت وام ودیعه مسکن صاحبان فرزند سوم در ۶ بانک

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم فاقد مسکن نیاز به ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای ندارد و به‌صورت حضوری و در ۶ بانک انجام می‌شود.
به گزارش ایلنا، مهدی صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای افرادی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، گفت: این تسهیلات در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و مختص خانواده‌هایی است که فرزند سوم آنها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده‌اند و البته فاقد مسکن هستند.
به گفته وی این بخشنامه را بانک مرکزی فقط به ۶ بانک مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت و پست بانک ابلاغ کرده است. صحابی با بیان اینکه متقاضیان ابتدای امر باید به شعبه بانک مراجعه کنند، گفت: بانک استعلام اولیه را از سامانه سمات بانک مرکزی می‌گیرد، چون طبق نص صریح قانون این تسهیلات باید به خانواده‌های فاقد مسکن پرداخت شود.
وی ادامه داد، قرار است ظرف یکی دو هفته آینده امکان استعلام از سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مشخص شدن مالکیت متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی که از سال ۱۳۹۹ صاحب فرزند سوم شده‌اند فراهم شود.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: در حال حاضر تنها امکانی که برای سیستم بانکی فراهم شده استعلام از طریق سامانه سمات بانک مرکزی است تا مشخص شود که متقاضی تسهیلات جعاله یا ودیعه مسکن فعال نداشته باشد.
وی با بیان اینکه این استعلام کامل نیست و نشان نمی‌دهد فرد مالک مسکن است یا خیر، گفت: اگر نص صریح قانون بخواهد اجرا شود و خانواده فاقد مسکن باشد باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی این استعلام صورت بگیرد.
وی افزود: با همکاران وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شده است و ظرف یکی دوهفته آینده این امکان فراهم خواهد شد که شعبات این ۶ بانک عامل بتوانند ارتباط با سامانه وزارت راه و شهرسازی داشته باشند تا آنجا مالکیت متقاضیان به‌طور کامل بررسی شود.


رکوردشکنی فروش کالا در مزایده الکترونیکی

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از رکوردشکنی فروش کالا در مزایده الکترونیکی که یکشنبه برگزار شد خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در سومین مرحله حراج حضوری اموال تملیکی، از مجموع ۱۵۲ دسته کالای حراجی، ۸۱ دسته به ارزش بیش از ۲۷ میلیارد تومان به فروش رفت، گفت: این میزان نسبت به مبلغ پایه از رشد ۳۸ درصدی برخوردار بوده است. قابل ذکر است در این مزایده، ۳۶۰ میلیارد تومان کالا در یک مرحله به فروش رفت.


مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید نمی‌شود

براساس اعلام سازمان مالیاتی، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تمدید نخواهد شد.
سازمان مالیاتی اعلام کرد: به اطلاع اشخاص محترم حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری می‌رساند، مطابق قانون مالیات‌های مستقیم، 31 تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری است که به‌دلیل مصادف شدن آن با روز تعطیل (جمعه)، براساس قانون روز شنبه یکم مردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص مذکور خواهد بود و از آنجا که هیچ مجوزی برای تمدید مهلت مذکور وجود ندارد، این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
شایان ذکر است، برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، لذا فعالان اقتصادی به‌منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز شنبه (یکم مردادماه) سال‌جاری به‌صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir ارسال کنند.
بدیهی است، مؤدیان محترم مالیاتی، در صورت عدم پرداخت مالیات یا بر حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.


فروش ۸۲۹ میلیارد تومان اوراق دولتی در هفته پایانی تیرماه

خزانه‌داری وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: نهمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به 29 تیر جاری برگزار شد که طی آن مبلغ ۸۲۹ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید. بر این اساس، در سال۱۴۰۱ تا این تاریخ، در مجموع ۵۲.۷۴۵ میلیارد تومان تأمین مالی شده است.
در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال‌جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری 9 هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و یک مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرد.
براساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، نهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مجموعاً مبلغ ۸۲۹ میلیارد تومان اوراق به‌صورت نقدی به فروش رسید.
این گزارش می‌افزاید، تاکنون مجموعاً ۲۲.۷۴۵ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۳۲ درصد از طریق بازار پول و ۶۸ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/8/620436/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها