رویترز مدعی شد

افزایش 4 برابری صادرات نفت ایران به ونزوئلا


بر اساس اسناد قابل استناد، قرار است در ماه جاری ۴ میلیون بشکه نفت معادل ۱۳۴ هزار بشکه نفت خام ایران در روز به ونزوئلا صادر شود. رویترز در گزارشی با بیان این موضوع می‌نویسد: ایران عرضه نفت خام به ونزوئلا را برای پالایش افزایش داده است. این رسانه عنوان می‌کند: اسنادی که رویترز روز سه‌شنبه کسب کرد، نشان داد که ایران در حال افزایش عرضه نفت خام به ونزوئلا است که ونزوئلا از آن برای افزایش بهره‌وری پالایشگاه‌های قدیمی خود و صادرات استفاده می‌کند.
دو کشور تحت تحریم امریکا در سال‌های اخیر همکاری‌های انرژی را تقویت کرده‌اند و نفت سنگین ونزوئلا و سایر کالاها با بنزین، میعانات گازی، قطعات پالایشگاهی و کمک‌های فنی ایران مبادله می‌شود. این مبادله از ماه مه رشد کرد. یعنی زمانی که شرکت‌های دولتی هر دو کشور پس از کار در بزرگ‌ترین تأسیسات ونزوئلا، قراردادی را برای بازسازی پالایشگاه ال پالیتو منعقد کردند.
شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا قرار است 4 میلیون بشکه نفت خام سنگین از ایران را در این ماه دریافت کند که نسبت به 1.07 میلیون بشکه وارداتی در ژوئن و حجمی مشابه با ماه مه، زمانی که قرارداد عرضه با شرکت ملی نفت ایران (NICO) امضا کرد، افزایش یافته است. بر اساس این سند، انتظار می‌رود این محموله‌ها تا پایان ماه جاری با نفتکش‌های هربی و سرنا با پرچم ایران به بندر خوزه ونزوئلا برسد. بر اساس داده‌های Refinitiv Eikon، آخرین بار در ماه گذشته، فرستنده‌های کشتی‌ها از نزدیکی فجیره در امارات متحده عربی عبور کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/14/620459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها