محکومیت معلم ابتدایی به جرم آزار 7 دختر دانش‌آموز


گروه حوادث/   دادگستری خراسان جنوبی از صدور حکم برای معلم مدرسه ابتدایی شهرستان فردوس خبر داد که 7 دانش‌آموز دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز گذشته روابط عمومی دادگستری کل خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اتهام وارده به معلمی در شهرستان فردوس خراسان جنوبی، کودک‌آزاری بوده و پرونده قضایی برای هفت نفر از شاکیان در خرداد امسال در محاکم قضایی به ثبت رسیده است. از 7 شاکی پرونده در ۶ مورد اتهام کودک‌آزاری اثبات شده است و رأی پرونده ۶ نفر از شاکی‌ها نیز صادر شده که در محاکم تجدید نظر استان قابل اعتراض است و پرونده یک شاکی هم در حال رسیدگی است.
حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد رئیس کل دادگستری در این باره گفت: بلافاصله پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو مورد رسیدگی قرار گرفت.با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری دو براساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل سه ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل دو سال زندان و درباره بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل پنج سال زندان محکوم کرده است. وی ادامه داد: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تأسف بار مورد بررسی‌های قضائی قرار گیرد.
براساس اطلاعیه دادگستری، حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده، نسبت به متهم اعمال شده و وی اکنون در زندان به سر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان است.
دادگستری خراسان جنوبی تأکید کرد: هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات برابر قانون جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد. ضمن اینکه موضوع تجاوز معلمی در فردوس به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.
در همین رابطه سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان دختر توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فضای مجازی و برخی سایت‌های خبری، به ایرنا گفت: اردیبهشت امسال معلمی دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی 7 نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است. فرد مذکور طی فرایند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متأسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شده است. برگزاری این‌گونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تأیید آموزش و پرورش نبوده و بارها به عدم برگزاری این‌گونه کلاس‌ها توصیه شده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد، برخورد قضایی و اداری با معلم خاطی در فردوس صورت گرفته است.
به گفته موسوی‌نژاد، دادگاه و هیأت رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله بدوی این معلم را محکوم کرده که در صورت تأیید رأی نهایی از طریق مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/16/620468/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها