اخبار


پس از انتشار فیلم التماس های یک مادر به مأموران پلیس سرتیم گشت انتظامی توبیخ شد

گروه حوادث/ پلیس تهران از برخورد با سرتیم گشت انتظامی به‌دلیل برخورد خارج از ضوابط با یکی از شهروندان خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز سه‌شنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد زن میانسالی در حالی که خود را مقابل خودروی ون پلیس انداخته به مأموران التماس می‌کند که دخترش را با خود نبرند وی مدعی است که دخترش مبتلا به بیماری است و از مأموران پلیس می‌خواهد تا او را از خودروی گشت پیاده کنند اما راننده خودروی پلیس بی‌توجه به درخواست‌های این زن شروع به حرکت کرده و زن میانسال نیز وسط خیابان روی زمین می‌افتد.پس از انتشار این فیلم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع از برخورد خارج از ضوابط یکی از گشت‌های پلیس با یکی از شهروندان موضوع بسرعت رسیدگی و با سرتیم این واحد انتظامی به‌دلیل سوءمدیریت برخورد انضباطی شد.
دلجویی از مادر میانسال
به دنبال این برخورد با زن میانسال، بازرسی نیروی انتظامی تهران با دعوت از زن میانسال به بازرسی پلیس پایتخت، حضوری از وی دلجویی کرد.

قطع نخاع مأمور پلیس در تصادف عمدی سارقان

گروه حوادث/ دو سارق نوجوان که هنگام سرقت خودرو، پلیس را مانع خود دیدند در یک تصادف عمدی باعث قطع نخاع مأمور پلیس شدند.
سرهنگ افراسیاب زاهدنیا فرمانده انتظامی آستارا در تشریح این حادثه گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی «سه راه قلعه» ساعت ۲۲ شب ۲۵ تیر امسال حین کنترل محور مواصلاتی آستارا - اردبیل به دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و دستور توقف این وسیله نقلیه را صادر کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه راننده این خودرو بدون توجه به دستور پلیس با برخورد به علی اصغر شادکام یکی از مأموران مستقر در ایست و بازرسی متواری شد، افزود: مأمور انتظامی با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
پس از استعلامات صورت گرفته مشخص شد متهمان این خودرو را از استان اردبیل سرقت کرده‌اند که خودرو در منطقه ویرمونی کشف شد. حدود 3 ساعت بعد از این حادثه در حالی که سارقان در پوشش مسافر قصد داشتند  یک دستگاه تاکسی را در مسیر اردبیل سرقت کنند، در ایست و بازرسی سه راه قلعه شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی آستارا با بیان اینکه متأسفانه مأمور انتظامی بر اثر برخورد خودرو با وی قطع نخاع شده است، تصریح کرد: متهمان ۱۷ و ۱۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

حرکت پشت آمبولانس‌ها نشانه بی‌فرهنگی است

گروه حوادث/ حرکت نکردن خودروها پشت آمبولانس‌ها و باز کردن مسیر برای عبور خودروهای امدادی یک موضوع مهم است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی گفت: بارها در ترافیک‌ها شاهد هستیم که برخی رانندگان به آمبولانس و خودروهای امدادی راه نمی‌دهند یا گاهی خودروها از تردد آمبولانس‌ها بهره برده و پشت سر آنها از ترافیک عبور می‌کنند.
 همه جای دنیا برابر آیین نامه‌ای که وجود دارد خودروها پس از شنیدن صدای آژیر آمبولانس باید به منتهی الیه سمت راست خود بروند و مسیر را برای خودروی امدادی باز کنند چرا که بحث احیا و دقایق طلایی برای امدادگران مطرح است. خیلی وقت‌ها بیمار با 5 دقیقه زودتر رسیدن به زندگی باز‌می‌گردد و ما همگی باید این احساس مسئولیت را داشته باشیم و خود را جای دیگران بگذاریم و هر کدام از ما این فکر را داشته باشیم که شاید روزی هم برای خود ما این اتفاق بیفتد و عزیزان ما در این شرایط قرار بگیرند و یقیناً ما در این لحظه تصمیم منطقی تری بگیریم.
وی افزود: راه دادن به آمبولانس و خودروهای امدادی یک مبحث است و متأسفانه مورد بعدی این است که اگر مسیری هم باز باشد یک تعداد خودرو بسرعت پشت آن آمبولانس قرار می‌گیرند و می‌خواهند مسیر را از آن خود کنند که این نشان از بی‌فرهنگی دارد.
 آمبولانس خودرویی امدادی است که وظیفه‌اش تسریع در انتقال بیمار به بیمارستان هاست، فرقی نمی‌کند که آمبولانس دارای بیمار باشد یا نباشد چون خودروی امدادی است. قانون به ما گوشزد کرده که مسیر را بدون قید و شرط و فوت زمانی برای آن باز کنیم و تصمیم‌گیری با شهروندان است که واقعاً در این خصوص باید تأمل صورت گیرد و ما قانون را اجرا کنیم. بنابراین امیدواریم که با فرهنگ‌سازی و اهمیت دادن به این مسائل شاهد این‌گونه مسائل نباشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/16/620475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها