ارسال فهرست دستگاه‌های متخلف در صدور مجوزها به سازمان بازرسی


فهرستی از مجوزها، پیش مجوزها و استعلام‌های پنهان مانده دستگاه‌ها که تاکنون حاضر به شفاف‌سازی و بارگذاری آنها در درگاه ملی مجوزها نشده‌اند، روزسه‌شنبه برای پیگرد تخلف به سازمان بازرسی ارسال شد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا)، در این فهرست نام پنج وزارتخانه و سازمان دولتی، چهار تشکل خودانتظام و نهادهای ذیل قوه قضائیه دیده می‌شود.
سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی محیط کسب و کار در این زمینه گفت: با کمک متقاضیان مجوز، در حال کشف تعداد دیگری مجوز پنهان مانده دستگاه‌ها هستیم که در نوبت آینده به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهیم کرد.
این مقام مسئول در وزارت اقتصاد توضیح داد: همه صادرکنندگان مجوز کسب‌وکار تا ۵ مرداد سال گذشته وظیفه داشته‌اند شرایط مجوزهای صادره خود را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کنند ولی این دستگاه‌ها از انجام‌این تکلیف شانه خالی کرده‌اند. از آنها درخواست کردیم تا ۱۸ اسفند سالگرد تصویب قانون اصلاح ماده ۷ قانون اصل۴۴ این تکلیف زمین مانده را انجام دهند ولی ندادند. در اسفندماه گذشته مجدد از این دستگاه‌ها خواستیم تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ که مهلت اتصال الکترونیک دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها و صدور غیرحضوری همه مجوزها بود، شرایط صدور این مجوزها را ارائه دهند اما بازهم امتناع کردند.
سیاح تصریح کرد: در ۴ ماه اخیر که دستگاه‌های اجرایی شرایط صدور حدود ۴۰۰ مجوز و استعلام جامانده را به دبیرخانه هیأت مقررات زدایی داده و به تصویب این هیأت رسانده‌اند، مسئولان صدور این ۳۴مجوز و ۱۳ استعلام با وجود درخواست مکرر کتبی و شفاهی این مرکز، شرایط صدور این مجوزها و استعلامات را ارائه نکردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/7/620482/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها