افزایش چشمگیر شناسایی بیماران جدید

۳۲ بیمار کرونایی فوت کردند


مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۵۶۴ نفر رسید. از 28 تیرماه تا ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۰۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۰۷ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.  تا کنون ۷ میلیون ۷۰ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۶۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا امروز ۶۴ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۰۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۸۷ هزار و ۲۳۷ نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۵۳ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۹۶ دوز رسید.
در حال حاضر ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین در این شرایط که آمار فوتی‌های کرونا افزایش یافته است عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا پرداخت.
سید محمدرضا هاشمیان در خصوص لزوم تکمیل واکسیناسیون به میزان گفت: واکسیناسیون کرونا اینگونه نیست که تزریق یک دوز واکسن کفایت کند چرا که در پاندمی به سر می بریم و ویروس در همه جهان در گردش است و در کنار آن کووید 19 بیماری عجیبی است و طبق آمارهای رسمی موجب مرگ بیش از شش میلیون نفر در دنیا شده است.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هنگامی که واکسیناسیون در تمام دنیا پیشرفت کرد تعداد فوت به نسبت ابتلا کاهش چشمگیری یافت ولی به مرور زمان، موتاسیون‌هایی که اتفاق افتاد و به خاطر افزایش سرایت پذیری و کاهش سطح ایمنی جامعه واکسیناسیون علیه کرونا همچنان ادامه دارد.این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه ضمن اشاره به اینکه ایمنی واکسن کرونا معمولاً ۶ ماه پس از دریافت کاهش می‌یابد و از این رو پس از تزریق دوزهای اولیه واکسن و گذشت این مدت باید دوز یادآور را دریافت کنیم ادامه داد: متأسفانه ابتلا به این بیماری در دنیا مجدداً افزایش پیدا کرده و به سبب قدرت سرایت بالا در زیر سویه‌های جدید و مخصوصاً زیر سویه جدید اُمیکرون که BA5 نام دارد و قدرت سرایت آن ۱۷ برابر سویه ووهان است باید هم اکنون اقدام به تزریق دوز یادآور واکسن کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/18/620486/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها