نصرالله: به اسرائیل اجازه نمی‌دهیم نفت و گاز کاریش را استخراج کند


دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد اگر لبنان به حق و حقوق نفتی و گازی‌اش دست نیابد به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد، نفت و گاز اراضی اشغالی را استخراج کند.
به گزارش ایسـنا به نوشتــه روزنــامـه الاخبــار، سیـــد حســـن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت نشست سالانه عاشورایی که با حضور وعاظ و عزاداران برگزار می‌شود، اظهار کرد: «مقاومت لبنان به این لحظه تاریخی برای نجات دادن کشور چنگ زده است و تا زمانی که لبنان به حق و حقوقش دست نیابد هیچ گونه استخراج و اکتشافی از سوی رژیم اسرائیل (در حوزه کاریش در دریای مدیترانه) صورت نخواهد گرفت.»
نصرالله گفت: «ما مطمئن نیستیم که به سمت جنگ خواهیم رفت. احتمال دارد شاهد یک هدف‌گیری موضعی و پاسخی مناسب باشیم . اما ممکن است آنها ماجرا را به جنگ تبدیل کنند. شاید هم اسرائیل حتی بدون جنگ تسلیم شود.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: «تاکنون میانجیگری امریکا در مذاکرات ترسیم مرزها پاسخ روشنی نداده است، این درحالی است که لبنان امتیازات زیادی داده است و حداقل آنچه لبنان می‌خواهد به دست نیامده است.» وی تأکید کرد: «امروز دشمن احساس ضعف می‌کند و خواهان جنگ نیست و می‌داند که جنگ فقط با حزب‌الله نیست، بلکه ممکن است با ورود کل محور مقاومت برای سرنگونی آن توسعه پیدا کند. جنگ برای اسرائیل گزینه بسیار پرخطر و پرهزینه است.»
وی در پاسخ به منتقدان مواضع حزب الله در قبال موضوع ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: «ما با جلوگیری از استخراج (توسط رژیم صهیونیستی) از میدان گازی کاریش به دنبال یک دستاورد اخلاقی نیستیم، بلکه ما می‌خواهیم نفت و گاز خود را استخراج کنیم، بنابراین اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم اشغالگر در سراسر این رژیم نفت یا گاز استخراج نخواهد کرد. اگر هفت ماه قبل تهدیدات‌مان را بیان می‌کردیم،  تأثیر کنونی را نداشت. 
اهمیت معادله امروز در این است که با نیاز اروپا به نفت و گاز همراه شده‌ است و اگر این معادله عملی نشود، یک فاجعه واقعی برای آنها پیش خواهد آمد و آنها باید تسلیم روسیه شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/4/620503/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها