ابتکار عمل چهارچوب هماهنگی برای حل بحران عراق



چهارچوب هماهنگی شیعیان عراق در حالی دو گزینه را برای حل اختلافات درباره نامزد پست ریاست جمهوری این کشور مطرح کرده است که  با انصراف ‌هادی العامری و نوری المالکی از نامزدی نخست وزیری، نشستی برای تعیین کمیته‌ای برای این پست تشکیل دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه شفق نیوز، غیاث سورجی از رهبران اتحاد میهنی اقلیم کردستان عراق گفت: دو گزینه برای حل اختلافات درباره پست ریاست جمهوری عراق مطرح است. این دو گزینه عبارتند از اینکه اتحاد میهنی، پست ریاست جمهوری را در ازای دستیابی حزب دموکراتیک کردستان به پست‌های وزارتی متعلق به کردها در دولت عراق برعهده بگیرد و گزینه دوم نیز این است که حزب دموکراتیک کردستان عراق نامزدش برای پست ریاست جمهوری را لغو کند و دو حزب با یک نامزد مشترک توافق کنند. این گزینه‌ها، گزینه‌های اتحاد میهنی یا حزب دموکراتیک کردستان نیست بلکه بخشی از طرح چهارچوب شیعیان عراق به عنوان راهکارهایی برای حل بن‌بست سیاسی و تعیین نامزد پست ریاست جمهوری است.
در عین حال منابع سیاسی از نشست چهارچوب هماهنگی شیعیان برای تشکیل کمیته‌ای برای تعیین نخست وزیر در خانه «همام حمودی» خبر دادند. این منبع همچنین اعلام کرد‌ هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون برای تسهیل در روند انتخاب نخست وزیر جدید انعطاف بالایی نشان دادند و خبرهایی از انصراف آنها مطرح شده است. بر همین اساس نام حیدرالعبادی، محمد شیاع السودانی، عبدالحسین عبطان، علی الشکری و قاسم الاعرجی برای نخست وزیری عراق مطرح شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/4/620504/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها