وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره ملی گوهرشاد :

مردم پای نظام اعتقادی خودشان محکم ایستاده‌اند


گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دیروز در اختتامیه جشنواره ملی گوهرشاد که در باغ کتاب تهران برگزار شد، گفت: «جامعه ایرانی یک جامعه عفیف و دین مدار است که مردم با وجود مشکلات پای نظام اعتقادی خودشان محکم ایستاده‌اند.»
محمدمهدی اسماعیلی در ادامه سخنانش افزود: «امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار منطقه‌ای است. شاهد بودیم که هفته پیش سردمدار تمدن مغرب زمین به منطقه آمد و تمام راهبردهایش به شکست انجامید.»
او با بیان اینکه همه شبکه‌های وابسته و قدرت فرهنگی دشمن با استفاده از فناوری‌های نوین به مصاف با هویت تاریخی مردم ایران آمده گفت: «می‌خواهند ما را از ریشه‌های‌مان جدا کنند و این اقدام یک جنگ تمام عیار فرهنگی است. جامعه ایرانی یک جامعه عفیف و دین مدار است و دو هفته پیش مجموعه افکارسنجی‌هایی که منتشر شد همین نکته را نشان داد. پس از انتشار این نتایج همین جریان مرعوب و وابسته به‌شدت برآشفت چون نتایج نشان می‌داد نزدیک ۹۰ درصد مردم نسبت به اعتقادات دینی خودشان حساس و علاقه‌مند هستند. نزدیک ۸۰ درصد مردم در مناسک دینی و مذهبی شرکت می‌کنند.»
اسماعیلی با اشاره به این نکته که مردم با وجود مشکلات محکم پای نظام اعتقادی خودشان ایستاده‌اند، گفت: «مراقب باشیم در فضای هندسی که دشمن برای ما طراحی کرده گرفتار نشویم. دشمن می‌خواهد القا کند که وضعیت عفاف و حجاب مسأله اول مردم است و در این زمینه بین مردم و حاکمیت درگیری وجود دارد.»
او با تأکید بر اینکه دشمن دنبال دوگانه‌سازی است، توضیح داد: «در این زمینه می‌روند و می‌چرخند یک نقطه‌ای را به‌عنوان شاهدمثال پیدا کنند. ما نباید به تنور دوگانه‌سازی دشمن بدمیم. دولت منتخب اراده مردم است. مردم این مسیر را انتخاب کردند و حاکمیت را به این رویه ملزم کردند.»
وزیر فرهنگ جشن ده کیلومتری غدیر را یک اتفاق بزرگ خواند و گفت: «میلیون‌ها نفر شامل زن و مرد و کوچک و بزرگ به خیابان آمدند. این مردم که به امامت و ولایت علاقه‌مند هستند، مثل یک اقیانوس بزرگ به خروش آمدند. کار فرهنگی سلام فرمانده باعث شد که یک نویسنده مسیحی لبنانی بگوید ما همه شیعه شدیم و داریم این شعر را زمزمه می‌کنیم. این منبع لایزال متکی به ایمان و سنت و تاریخ این مرز بوم است و دشمن می‌خواهد این ریشه‌ها را قطع کند.»
ایران کانون محبت ادیان توحیدی
همچنین اسماعیلی عصر روز سه‌شنبه 28 تیرماه در همایش بین‌المللی جانشینی پیامبران در ادیان توحیدی که در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد، سخن گفت و ایران را کانون محبت و دوستی ادیان معرفی کرد: «ایرانیان همواره میزبان پیروان ادیان مختلف بوده است.»
او با اشاره به تاریخچه زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در ایران افزود: «پیشینه زندگی مسالمت‌آمیز و بدون چالش ادیان توحیدی در جغرافیای فرهنگی ایران از سابقه چندهزار ساله برخوردار است.»
وزیر فرهنگ با اشاره به خشونت و درگیری‌های درون دینی و برون دینی نقاط مختلف دنیا ادامه داد: «خشونت‌های مختلف تاریخی سراسر دنیا درحالی رخ داده است که ایران عزیز همواره کانون محبت و دوستی پیروان ادیان توحیدی بوده است. سابقه تاریخی ما در زمینه زندگی مسالمت‌آمیز با پیروان ادیان توحیدی درخشان است و در قانون اساسی که مهم‌ترین نقطه تصمیم‌گیری کشور است برای ادیان توحیدی در ابعاد مختلف تبلیغی، مناسبتی و دینی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: «نمایندگان ادیان توحیدی در کشور ما صرفاً از بین پیروان خود انتخاب می‌شوند و در جایگاهی کاملاً برابر، به امر نظارت و تقنین می‌پردازند.»
اسماعیلی توحید و وحدت را عامل پیوستگی ایرانیان معرفی کرد و ادامه داد: «ما در ایران به همه ادیان الهی احترام می‌گذاریم و به پیامبران الهی به نگاه تکریم می‌نگریم و این نشأت گرفته از نگاه دینی و سیر و سلوکی تاریخی است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/23/620511/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها