سؤال و جواب در پاستور


وزیر ارتباطات:
چیزی به نام طبقه‌بندی اینترنت نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر راه‌اندازی قفل کودک در موتورهای جست‌وجوی خارجی، گفت: وجود محتوای غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتواها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند. این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی، سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. عیسی زارع‌پور تأکید کرد: به این ترتیب نگرانی‌ها از دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت آمیز که خط قرمز ایران است، برطرف شد. وی درباره ادعای طبقه‌بندی اینترنت گفت: چیزی به نام طبقه‌بندی اینترنت نداریم. قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنان قرار بگیرد که جزئیات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم. زارع‌پور درباره پنجره واحد هوشمند نیز با بیان اینکه تاکنون 21 دستگاه به این پنجره پیوستند، اضافه کرد: طبق قانون تا پایان شهریور باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم ۳۰ درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه دهند اما تاکنون ۲۱ دستگاه ملحق شده‌اند و ۱۵ دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.  وزیر ارتباطات یادآور شد: این درحالی است که دست‌کم ۲۰۰ دستگاه باید به سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است. وی افزود: به همین منظور هفته گذشته نامه‌ای برای تک تک وزرا ارسال و  وضعیت‌شان را اعلام کردم که چه تعداد از دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.

رئیس بانک مرکزی: 
ورود روبل  به بازار ارز داخلی ایران

رئیس کل بانک مرکزی از ورود روبل به بازار داخلی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از این به بعد روبل وارد بازار ارزی کشور می‌شود و موجودیت پیدا می‌کند. صالح‌آبادی با بیان اینکه ارز کشور از این به بعد محدود به دلار نخواهد بود، اظهار کرد: دیگر ارز یورو و دلار تعیین کننده نخواهد بود. وی با بیان اینکه از این به بعد سایر ارزها هم اضافه می‌شود، گفت: قرار شد ارزهای دیگر هم اضافه شود تا سبدی از ارزهای مختلف داشته باشیم تا از این طریق اثرگذاری دلار و یورو کاهش یابد.
به گفته صالح‌آبادی صادرکنندگانی که به روسیه صادرات دارند عمدتاً شرکت‌های خشکباری هستند و می‌توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند. متقاضیان هم می‌توانند براحتی خرید کنند. رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: این کاری است که روز سه‌شنبه با معامله دو میلیون روبل شروع شد و تداوم خواهد داشت و با توجه به تدابیر اندیشیده شده، حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پرعمقی خواهد شد.

سخنگوی دولت:
تسویه دیون معوقه دولت به تأمین اجتماعی

​​​​​​​علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تسویه یک میلیون و۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوقه دولت به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد امور ایثارگران خبرداد. وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه در جلسه روز گذشته هیأت دولت از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو، اضافه کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر تقویت کارگروه احیای دریاچه ارومیه، آقای عیسی کلانتری، مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه که دبیر کارگروه است، از سمت خود برکنار شد و استاندار آذربایجان غربی به عنوان مدیر اجرایی احیا و دبیر کارگروه به انتخاب هیأت وزیران منصوب شد.

​​​​​​​

​​​​​​​

​​​​​​​

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7961/1/620528/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها