ایران در ایران


رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید

البرز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: البرز طی سه سال اخیر و چهار ماهه نخست امسال رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص داده است.
رامین ربیعی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز اظهار کرد: از ابتدای امسال و در قالب مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی البرز پرداخت شده و استان البرز در این شاخص رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در این مدت از مجموع ۲۵۴ درخواست واصله برای پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۲۰۷ مورد به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۵۷ مورد عملیاتی شده و تسهیلات درخواستی واحدهای صنعتی استان با همکاری مناسب بانک‌های عامل پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: در حال حاضر تسهیلاتی تحت عنوان برنامه تولید و اشتغال ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ تعریف شده است که ۵۰ درصد تسهیلات مذکور از منابع داخلی بانک‌ها و ۵۰ درصد بعدی آن از منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود. وی تصریح کرد: براساس قانون، واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در صورت تثبیت اشتغال برای واحدهای فعال و افزایش اشتغال برای طرح‌های نیمه تمام، می‌توانند از بسته حمایتی سه درصدی یارانه دولت برخوردار شوند که این یارانه پس از تأیید کمیته نظارت بر تسهیلات به‌سرعت اعمال شده و از اقساط وام گیرنده کسر خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد: تسهیلات برنامه تولید و اشتغال در سه حوزه تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات نوسازی و بازسازی و تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ارائه می‌شود که هم اینک استان البرز توانسته است تعهد کشوری پرداخت این وام را به‌صورت کامل انجام دهد و به لحاظ عملکردی در این حوزه رتبه نخست کشوری و در مجموع رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است. وی متذکر شد: تا سال ۱۴۰۱ استان البرز موفق شده در روند اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با ارائه تسهیلات به ۱۸۰ واحد تولیدی به مبلغ ۳۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب نماید.
نرخ بیکاری در استان بوشهر به زیر  ۹ درصد رسید

بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در فصل بهار امسال نرخ بیکاری در استان بوشهر به زیر ۹ درصد رسیده است.
مصدق کشاورزی در نشست بررسی وضعیت اشتغال در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و اقدامات مهمی در دست اجرا است.
وی از تحول در جذب نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌های مرتبط با وزارت نفت خبر داد و اضافه کرد: امسال تفاهمنامه‌هایی در این زمینه به امضا رسیده است که نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به تأکید استاندار بوشهر برای ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر طی سال‌جاری بیان کرد: تعهد ایجاد اشتغال استان بوشهر در سال‌جاری ۲۱ هزار فرصت شغلی است.
کشاورزی با اشاره به اینکه سال قبل از ۱۹ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شده حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ شغل آن در سامانه رصد اشتغال ثبت شد، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان ابلاغ شده است.
وی سقف پرداخت‌ها برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی را ۱۰۰ میلیون تومان برای هر طرح دانست و گفت: تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه برای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی ابلاغ شده است.

اجرای برنامه‌های آب، مشکل یزد را تا ۱۰۰ سال آینده برطرف می‌کند

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه آب مهم‌ترین مسأله استان یزد است، گفت: اگر برنامه‌های مهم در حوزه آب یزد اجرایی شود، مشکل آب تا ۱۰۰ سال آینده به طور کامل در یزد حل خواهد شد.
مهران فاطمی در مراسم جشنواره سپاس آب اظهار داشت: اگر مصرف آب بهینه و مدیریت نشود، در ۵۰ سال آینده نامی از استان یزد در جغرافیای ایران نخواهد ماند. وی، مهم‌ترین مسأله استان یزد را مسأله آب عنوان کرد و گفت: کاری مهمتر از موضوع آب که آینده و حیات استان به آن وابسته است نداریم.
استاندار یزد همچنین به اقدامات ارزشمندی که با همت مدیران حوزه آب و نمایندگان مجلس در حال پیگیری است اشاره کرد و اجرای خط پدافندی از خلیج فارس و خط دوم انتقال آب از دریای عمان را از مهم‌ترین این اقدامات برشمرد.
فاطمی اظهار امیدواری کرد: با نهایی شدن این برنامه‌ها و مدیریت مصرف، می‌توان گفت مسأله آب استان تا ۱۰۰ سال آینده، هم در بخش شرب و بهداشت هم در بخش کشاورزی و صنعت کم آبخواه و پربازده حل خواهد شد.

زیرساخت‌های اربعین در مهران در حال تکمیل است

ایلام-استاندار ایلام، آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در مهران را تشریح کرد و گفت: پروژه‌های اربعین یکی پس از دیگری در حال انجام است.
به گزارش مهر، حسن بهرام‌نیا با اشاره به ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی در شهر مهران برای تأمین آب پارکینگ اربعین گفت: در مجموع ۴ کیلومتر خط لوله برای این پروژه استفاده خواهد شد و تا ۲۰ مرداد ماه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. وی در خصوص ایجاد سایبان نیز گفت: بیش از ۲۰ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران ایجاد می‌شود و برنامه داریم این میزان سایبان تا قبل از اربعین برای استفاده زائران نصب شود.
بهرام‌نیا در ادامه از چهارخطه نمودن هفت کیلومتر جاده مسیر ایلام - مهران با کمک استان‌های معین خبر داد و گفت: هم اکنون ماشین‌آلات استان‌های معین در حال فعالیت و تا پایان مرداد ماه عملیات چهارخطه کردن این مسیر به اتمام می‌رسد.

برخورد قضایی با مسئولان کوتاهی‌کننده در تغییر کاربری‌ها در البرز

کرج - رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تأخیر در اعلام شکایت در خصوص تغییرکاربری‌های غیرمجاز قابل پذیرش نبوده و قطعاً مدیرانی که در این خصوص کوتاهی کنند تعقیب قضایی خواهند شد.
حسین فاضلی هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری کل استان البرز با تأکید بر اینکه همه مدیران و قضات باید حضور در زندان‌های استان را به‌عنوان یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه با جدیت پیگیری کنند، متذکر شد: در حوزه بازدیدهای همکاران از ندامتگاه‌های استان از ابتدای سال، بیشترین بازدید را دادسرای ناحیه 3 کرج داشته است و از بین مدیران بیشترین حضور را رئیس حوزه قضایی طالقان و سرپرست دادسرای ناحیه 4 کرج داشته‌اند.
وی با تقدیر از اقدامات معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان البرز در چهار ماهه نخست سال گفت: ایجاد سه شعبه حل اختلاف تخصصی، اقدام مهمی در این ایام بوده است و با تلاش‌های انجام شده، شاهد آغاز به کار شورای حل اختلاف ویژه مدیریت شهری در کمتر از دو روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، شورای حل اختلاف ویژه اتاق اصناف و شورای حل اختلاف ویژه شرکت‌های دانش بنیان بودیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/16/620796/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها