اخبار


تأمین ارز روبل در بازار متشکل ارزی برای دانشجویان

بانک مرکزی از تأمین ارز روبل در بازار متشکل معاملات ارزی به نرخ توافقی برای دانشجویان خبر داد. بانک مرکزی در نامه‌ای به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از تأمین ارز روبل در بازار متشکل معاملات ارزی به نرخ توافقی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه  و کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) خبر داد. در این نامه اشاره شده است: با توجه به راه‌اندازی نماد روبل روسیه در بازار متشکل معاملات ارزی به نرخ توافقی، به‌منظور تأمین ارز دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و ارز مصرفی آنها روبل روسیه است، ضمن ثبت اطلاعات دانشجویان مذکور در سامانه مدیریت ارز خدماتی ایران «ناخدا» و اطلاع‌رسانی به نحو مناسب، به‌منظور تسریع در پرداخت ارز به دانشجویان، فهرست دانشجویان متقاضی ارز روبل روسیه برای معرفی به بانک‌ها و صرافی‌ها به بانک مرکزی ارسال شود.


  دپوی یک میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در گمرک

طبق اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که تشریفات ترخیص را طی کرده اما ترخیص نشده است؛ دلیل این موضوع خواست صاحب کالا مبنی بر تعیین تکلیف تأمین ارز و ترخیص بعد از صدور کد رهگیری بانک است. سید روح‌اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران، درباره آخرین وضعیت ترخیص شیر خشک‌های رژیمی به ایسنا گفته که با ورود محموله‌های جدید، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۶ هزار قوطی شیرخشک رژیمی مربوط به دو واردکننده در گمرک است. وی با بیان اینکه محموله‌ای حاوی یک میلیون و ۱۸ هزار و ۹۲۰ قوطی برای یک واردکننده است گفت که اگر چه امکان ترخیص درصدی محموله بدون صدور کد رهگیری بانک وجود دارد ولی صاحب کالا منتظر اخذ کد رهگیری از بانک مرکزی جهت ترخیص کامل است.
به گفته لطیفی در مجموع، گمرک مشکلی در ترخیص این شیرخشک‌ها ندارد و به محض صدور مجوزهای ضروری اولیه، در این رابطه اقدام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/8/620800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها