خبر خوان


کاهش تولید فولاد به اندازه سال 1400 نیست

وحید یعقوبی، عضو انجمن فولاد گفت: سال گذشته بر اساس مصوبات، کارخانجات تا ۱۰ درصد دیماند کار می‌‌کردند که همین مسأله موجب افت شدید تولید شده بود، اما امسال با توجه به محدودیت تأمین برق بر اساس برنامه صورت گرفته، محدودیت‌ها مدیریت شد از این رو کاهش تولید فولاد در سال جاری به اندازه سال گذشته نیست.

رشد ۳۱ درصدی تولید شمش آلومینیوم

میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در سه ماهه نخست امسال، ۳۱ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۷۱هزار تن رسید.
4 شرکت تولیدکننده شمش آلومینیوم کشور از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه ۱۷۱ هزار و ۶۹۱ تن شمش آلومینیوم تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۱ هزار و ۳۷۶ تن بود. ایران با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم، رتبه دوازدهم را در جهان دارد.

تجار عراق به دنبال سرمایه‌گذاری در مسکن ایران
​​​​​​​
رئیس اتاق بازرگانی العماره عراق با اشاره به تبادلات کنونی ۱۳ میلیارد دلاری ایران و عراق گفت: ظرفیت افزایش این تبادلات تا ۲۵ میلیارد دلار در سال وجود دارد.
علاء ولی علی تأکید کرد: وجود مرزهای مشترک و همسایگی ایران و عراق و مناسبت‌های فرهنگی بین دو ملت، رغبت و انگیزه بین بازرگانان عراقی برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ایران را فراهم کرده است.
او افزود: مناسبت‌های اقتصادی بین بازرگانان ایران و عراق هم‌اکنون روند خوب و قابل‌قبولی دارد و چشم‌انداز مناسبی پیش‌رو داریم.
ولی علی تصریح کرد: از مسئولان جمهوری اسلامی درخواست می‌شود اجازه سرمایه‌گذاری در امور مسکن و ملک را به بازرگانان عراقی بدهند تا فرصت سرمایه‌گذاری در عرصه ساخت‌و‌ساز در ایران برای فعالان اقتصادی عراق فراهم شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/12/620810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها