اخبار


اعتراف 5 متهم به قتل برادر مالک متروپل

گروه حوادث/ عاملان قتل برادر مالک برج متروپل در کمتر از 24 ساعت از سوی پلیس آبادان دستگیر شدند.سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان در تشریح این خبر گفت: روز شنبه اول مردادماه به دنبال وقوع یک‌ فقره تیراندازی منجر به قتل با سلاح جنگی در منطقه امیری شهرستان آبادان، بلافاصله دستور ویژه برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی صادر شد. کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی 5 نفر از عاملان طراحی و تیراندازی را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیات‌ منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی آبادان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری به کار رفته در قتل و همچنین خودروی ساینا که به وسیله آن فرد مقتول را تعقیب می‌کردند، کشف شد و متهمان در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند. 
سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور نیز انگیزه عاملان این جنایت را اختلافات شخصی اعلام کرد و گفت:  بر اساس بررسی‌های اولیه و اعترافات متهمان اختلافات شخصی انگیزه قاتلان از این اقدام بوده است.
تحقیقات برای کشف ابعاد مختلف پرونده و علت این جنایت در دست بررسی است. همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
مجید عبدالباقی بعد از ظهر شنبه هنگامی که سوار بر خودرواش قصد ورود به پارکینگ ساختمان محل سکونتش را داشت از سوی سرنشینان یک خودروی ساینا به رگبار بسته شد و پس از انتقال به بیمارستان مرگ وی تأیید شد.


عکاسی کنار «دز» دو قربانی گرفت

گروه حوادث/ مرد میانسال که برای نجات برادرزاده‌اش به داخل رودخانه دز پریده بود در حالی غرق شد که جسد او و برادرزاده‌اش را ساعتی بعد از آب بیرون کشیدند.روح‌الله بهشتی فرد، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در تشریح این حادثه گفت: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی مبنی بر غرق شدن دو نفر در رودخانه دز، اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ دزفول به محل گزارش شده واقع در بوستان ساحلی علی‌کله اعزام شد.
وی افزود: این حادثه به علت بی‌احتیاطی در هنگام عکاسی کنار رودخانه دز اتفاق افتاد، دختر ۲۲ ساله‌ای که با عمو و دخترعموی خود از ایذه به دزفول آمده بودند، پس از عبور از موانع و بدون توجه به علائم هشداردهنده هنگام عکس گرفتن سُر خورده و درون آب سقوط کرد. در این حین عموی این فرد برای کمک و نجات برادرزاده‌اش وارد آب شد ولی هر دو نفر غرق شدند.
بهشتی‌فرد عنوان کرد: آتش‌نشانان جسد عمو و برادر‌زاده را از آب خارج کرده و دراختیار نیروهای اورژانس ۱۱۵ قرار دادند و عملیات احیای قلبی نتیجه‌بخش نبود و اجساد عموی ۵۰ ساله و برادرزاده ۲۲ ساله به سردخانه باغ بهشت منتقل شد.


پاکسازی مناطق  جرم خیز با دستگیری ۴۹۸۶ متهم

گروه حوادث/ همزمان با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شرق استان تهران  ۴۹۸۶ متهم دستگیر شدند. 
سردار کیومرث عزیزی ، فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران  در حاشیه این طرح گفت: به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز ، رده‌های تخصصی و اجرایی این فرماندهی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در سطح شرق استان طی یک ماه گذشته به مرحله اجرا درآوردند که  ۱۳۱۸ سارق و ۱۸۷ خرده فروش مواد مخدر ، ۱۲۱۸ معتاد متجاهر و ۴۳ تن اراذل و اوباش دستگیر شدند.سردار عزیزی، رویکرد پلیس را مبتنی بر اصل پیشگیری از وقوع جرایم دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری، فرصت ارتکاب جرم را از بین می‌برد و مردم  شرق استان تهران ، باید با رعایت موارد حفاظتی و ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود با همکاری پلیس ، دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان کوتاه کنند.  وی افزود: اجرای چنین طرح‌هایی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های مشکوک، به ویژه در زمینه سرقت، توزیع انواع مواد مخدر ، قاچاق کالا و احتکار با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

2 گمشده در سقوط خودرو به ارس

گروه حوادث/  سقوط خودروی سواری با چهار سرنشین به رودخانه مرزی ارس باعث ناپدید شدن دو نفر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،  صبح دیروز  یک دستگاه خودرو سواری پژو در جاده سیه رود - نوردوز به داخل رودخانه مرزی ارس سقوط کرد.
این خودرو چهار سرنشین داشته که دو نفر مصدوم و به بیمارستان هادی شهر منتقل شده‌اند اما  دو سرنشین  دیگر خودرو  در این حادثه ناپدید شده‌اند که احتمال می رود به رودخانه افتاده و جان باخته‌ باشند.
تلاش نیروهای امدادی و اورژانس برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.


خدمات رایگان دندانپزشکی ترفندی برای کلاهبرداری

گروه حوادث/ ارائه خدمات دندانپزشکی ارزان قیمت و ویزیت رایگان تازه‌ترین ترفند کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مردم است.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،  همزمان با افزایش پرونده‌های کلاهبرداری به بهانه خدمات دندانپزشکی پس از بررسی شکایت‌های مشابه مشخص شد که شیادان پاکت نامه‌هایی به داخل صندوق پست خانه‌های شهر تهران می‌‌اندازند با این مضمون که  با توجه به هزینه‌های زیاد خدمات دندانپزشکی، برای پوشش خدمات پزشکی، چکاپ رایگان و ویزیت رایگان به صورت ماهانه توسط دندانپزشکان مجرب و متخصص در سطح کشور و کاهش این گونه هزینه‌ها تا سقف 50 درصد و دریافت کارت و دفترچه‌های رایگان به  شماره تلفنی که داخل نامه نوشته شده پیامک ارسال کنند و تماس بگیرند تا دفترچه و کارت رایگان خدمات دندانپزشکی برایشان صادر شود. در صورتی که  این نامه‌ها شگرد کلاهبرداران برای سوء استفاده از شهروندان است و  پس از ارسال پیام یا تماس با این افراد در دام کلاهبرداران قرار می‌‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه «علی ولیپور گودرزی» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این مطلب از شهروندان درخواست کرد، با شماره تلفن ثبت شده داخل پاکت‌ نامه‌ها هیچ گونه ارتباط مبنی بر پیامک یا تماس تلفنی نگیرند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه، کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری این افراد سودجو وارد عمل شدند، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی با کلاهبرداران که امنیت مالی شهروندان را به خطر می‌‌اندازند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/19/620823/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها