گل رافینیا برای شکست رئال مادرید کافی بود

قدرت‌نمایی بارسلونا در اولین ال‌کلاسیکو


گروه ورزشی/ نخستین ال کلاسیکوی فصل جدید فوتبال، دیداری به ظاهر دوستانه اما پر تنش میان دو تیم بزرگ رئال مادرید و بارسلونا در کشور امریکا بود؛ دیداری که در نهایت با برد بارسلونا به پایان رسید. بارسلونا در تور قهرمانان فوتبال در لاس‌وگاس با نتیجه یک بر صفر رقیب سنتی خود را شکست داد. رافینیا، ستاره جدید بارسا که از لیدز یونایتد به این تیم پیوسته، تنها گل بازی را در دقیقه 27 زد. بارسلونا در این بازی شایسته برد بود و ضربات بسیار بیشتری نسبت به دروازه حریف زد که درخشش تیبو کورتوا دروازه بان رئال مانع اصلی گلزنی بیشتر شاگردان ژاوی ارناندس شد. بارسا از همان ابتدا تیم برتر میدان بود و با پرس از بالا، به دفاع رئال فشار می‌آورد. آنها تلاش می‌کردند از سمت لوکاس واسکس هجوم ببرند. آنسو فاتی بارها تلاش کرد از سمت چپ حمله کند و رافینیا هم در سمت راست همین بود. بارسلونا در همان دقیقه 10 اولین ضربه داخل چهارچوب خود را زد و ضربه روبرت لواندوفسکی را تیبو کورتوا مهار کرد. فشار بسیار بازیکنان بارسلونا در نهایت ثمربخش شد و ادر میلیتائو که تحت پرس شدید بود، تلاش کرد با پای چپ و غیرتخصصی‌اش یک پاس ساده بدهد. اما توپ به رافینیا رسید و این بازیکن برزیلی با ضربه‌ای عالی با پای چپ، دروازه کورتوا را گشود. رئال در واکنش تلاش کرد بیشتر حمله کند اما به دلیل فشار شدید بارسلونا همچنان به ضدحملات متکی بود. فدریکو والورده در یک صحنه توپ را به تیر دروازه بارسا زد اما بارسلونا توانست مقاومت خوبی داشته باشد. با این حال، فرصت‌های بارسلونا بسیار بهتر بود. دی‌یونگ هم سوار بر توپ بود و در جریان بازی نقش خوبی داشت. دمبله در دقایق پایانی یک فرصت خوب داشت که نتوانست آن را گل کند. این بازی با اینکه در پیش‌فصل بود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد بویژه به این دلیل که رئال حتی یک ضربه داخل چهارچوب هم نداشت.

ژاوی: در بارسا چیزی به اسم بازی دوستانه نداریم
ژاوی ارناندس سرمربی بارسلونا که تیمش با نمایشی خوب با نتیجه یک بر صفر رئال مادرید را در ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل شکست داد، پس از این بازی گفت: «نیمه اول عالی بود. نیمه دوم کمی پیچیده بود اما روی هم رفته بازی خیلی خوبی بود. ما برای پیروزی به اینجا آمده بودیم و این کار را هم کردیم. در دقایق پایان بازی کمی به دردسر افتادیم اما با وجود این از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.» او در ادامه گفت:«ما تیم بهتر زمین بودیم و بابت عملکردی که از خود به نمایش گذاشتیم، خوشحال و راضی هستم. در بارسلونا ما چیزی به اسم بازی دوستانه نداریم. ما همیشه می‌خواهیم به پیروزی برسیم، بخصوص در مصاف با رئال مادرید.»
 آنچلوتی: بازی هر دو تیم در یک سطح بود
کارلو آنچلوتی سرمربی تیم رئال مادرید پس از شکست یک بر صفر شاگردانش مقابل بارسلونا در امریکا، گفت کریم بنزما برای بازی بعدی کهکشانی‌ها آماده خواهد بود. کارلتو در پایان این بازی به خبرنگاران گفت: «بازی خوبی بود. هدف من در این بازی بیش از هر چیز فرصت دادن به بازیکنان جدید برای تطبیق دادن خودشان با سبک بازی تیم بود. به نظرم بازی دو تیم در یک سطح بود. می‌خواستم به همه بازیکنانم فرصت بازی برسد تا از نظر فیزیکی آماده‌تر شوند. در نهایت می‌توانم بگویم که برابر رقیبی بسیار قدرتمند یک ال‌کلاسیکوی دوست‌داشتنی را شاهد بودم. در این بازی کریم بنزما را نداشتیم اما مشکل او رفع شده و در بازی‌های بعدی در کنار ما خواهد بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/21/620834/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها