اخبـــار


انتخاب 5 خبره ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک

هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، در لیست پنج خبره ورزشی برای انتخابات، اسم دو عضو بدون فدراسیون هیأت اجرایی را هم نوشت. جلسه هیأت اجرایی برای تعیین پنج خبره ورزشی انتخابات کمیته ملی المپیک ساعت ۱۰ صبح دیروز شروع شد که در رأی‌گیری برای ۲ خبره دیگر مجید شایسته، مجید کیهانی، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی، علی دادگر، کیومرث ‌هاشمی، اصغر رحیمی و مناف‌ هاشمی کاندیدا بودند که مجید شایسته و مجید کیهانی دو عضو بدون فدراسیون هم  به عنوان ۲ خبره ورزشی انتخاب شدند. نصرالله سجادی، مهین فرهادی زاد و فریبا محمدیان هم به ترتیب خبره دانش آموزی و دو خبره زن ورزشی شدند. پیش از این انتقاداتی به اعضای هیأت اجرایی درباره تدوین آیین‌نامه انتخاب خبرگان وجود داشت که اعضای بدون فدراسیون هیأت اجرایی بتوانند به عنوان خبره انتخاب شوند.

صدور رأی حواشی ووشو بدون تنبیه خواهران منصوریان

کمیته انضباطی فدراسیون ووشو رأی خود درباره حواشی اخیر مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان دختر را صادر کرد. براساس این رأی احسان ده پهلوان پدر دختران ووشوکار که به‌صورت غیرقانونی به محل مسابقات دختران وارد شده و اقدام به ضرب و شتم کرده بود، به مدت 3 سال از حضور در تمامی ورزشگاه‌ها و فعالیت در ووشو محروم و ملزم به جبران خسارت وارد کرده به محل مسابقات شد. همچنین خواهران ده پهلوان حاضر در درگیری و کوثرعلیزاده دیگر طرف دعوا و صدیقه دریایی مربی‌اش شامل محرومیت‌های تعلیقی و پرداخت جرایم نقدی شدند. در حالی که انتظار می‌رفت فدراسیون با تمامی خاطیان برخورد کند، کمیته انضباطی هیچ رأیی علیه سهیلا و شهربانو منصوریان که در درگیری حضور داشته و اقدام به ضرب و شتم کردند، صادر نکرد
.
باران طلا بر سر نعمتی

طاها نعمتی، غول ایرانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا صاحب 3 مدال طلا در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم شد. در ادامه رقابت‌های ازبکستان مسابقات دسته 102+ نوجوانان پیگیری شد که نعمتی در حرکت یک‌ضرب خود، وزنه 150 کیلوگرم را بالای سر برد و در ادامه دو بار در مهار وزنه 162 کیلوگرمی ناکام بود. این وزنه‌بردار در حرکت یک‌ضرب به مدال طلا رسید. در ضمن این وزنه بردار کشورمان در حرکت دوضرب خود نیز وزنه‌های 180 و 190 کیلوگرمی را مهار کرد، اما از پس وزنه 200 کیلوگرم برنیامد. اما توانست مدال طلای حرکت دو ضرب را از آن خود کند و با ثبت رکورد 340 کیلوگرم در مجموع حرکات یک ضرب و دوضرب، مدال طلای مجموع را نیز به گردن بیندازد.رکورد نعمتی در دسته 109+ جوانان نیز محاسبه خواهد شد.

برگشت داودی و هاشمی به اردو
​​​​​​​
علی داودی و علی هاشمی به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برگشتند. سعید علی حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان از 10 وزنه‌بردار به نام‌های محسن دادرس، ایوب موسوی، آیت شریفی، محمد زارعی، مسعود چترایی، علیرضا سلیمانی، مجید عسگری، پیمان دهقانی، عارف خاکی و علیرضا معینی دعوت کرد تا تمرینات خود را برای حضور در قهرمانی آسیا آغاز کنند. در حال حاضر ۹ نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند که پس از انجام رکورد‌گیری ۸ نفر از آنها در بازی کشورهای اسلامی شرکت می‌کنند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/21/620839/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها