هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
آتیلا پسیانی تصویری از دخترش ستاره را در فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری به اشتراک گذاشته است و دریافت جایزه بهترین بازیگر زن را برای این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم شهر تبریک گفته است. ستاره پسیانی نیز با بازنشر تصویری از این فیلم نوشته است: «خیلی ممنون از همه برای پیغام های‌ تبریکتون. ‏‎متأسفانه‌به علت‌ فیلمبرداری‌ سریال‌جیران در اصفهان‌ نتونستم‌ در‌ مراسم ‌اختتامیه حضور پیدا کنم. این جایزه رو تقدیم می‌کنم‌ به ‌مردم‌ خوب آبادان و بازماندگان فاجعه‌متروپل».

آیدا پناهنده که این روزها فیلم «تی تی» را روی پرده اکران دارد تصویری از امیر اثباتی و خودش در پشت صحنه این فیلم را به اشتراک گذاشته و درباره تأثیرگذاری این طراح صحنه و لباس نوشته است: «یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات زندگی کاری من،  کار کردن و آموختن در کنار امیر اثباتی نازنین بود؛ مردی که فروتنانه و بزرگ‌منشانه‌، کوله‌بار تجربه‌های گرانقدرش را، از «طلسم» و «نرگس» و «سرزمین خورشید» و «ماهی و گربه» و... با خود آورد تا جهان ذهنی زنی غریب را با آن جان شیفته‌اش جان دهد؛ نقاشی‌های تی‌تی همه مخلوق قلم مردی است که خود را در ذهن تی‌تی خُله نشاند و به جای او رنگ بر کاغذ گذاشت و بعد از آن دست‌نوشته‌های مشوش ابراهیم و سیاهچاله‌ها و آن همه فرمول فیزیک و اخترشناسی که با چه وسواسی آموخت و به دست خود نوشت و مهندسی کرد. لباس‌های تی‌تی، کفش‌هایش، اتاقش، آن رواندازِ با تصویرهای مکرر زنی که از نقاشی‌های بازاری می‌آمد و آقای اثباتی با چه تلاشی پیدایش کرد و با چه شوق و شوری آن را روی رختخواب‌پیچِ گوشه اتاق تی‌تی انداخت. تک‌تک آن نقاشی‌ها و هر گوشه آن اتاق کوچک، حاصل ساعت‌ها تلاش و فکر و تمرکز اثباتی بود که چنین زنی چگونه فکر می‌کند و چگونه اتاقی باید از آن خود داشته باشد. بدون شما آقای اثباتی، تی تی هرگز وجود نمی‌داشت؛ هیچ تردیدی ندارم.»

هوتن شکیبا با انتشار تصویری از فیلم «ملاقات خصوصی» اولین ساخته بلند امید شمس، خبر دریافت مجوز نمایش این فیلم را بازنشر کرده است. در این فیلم به جز شکیبا، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، نادر فلاح، رؤیا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور و.... حضور دارند.

مرضیه برومند که این روزها مجموعه عروسکی «کلیله و دمنه» را در یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی در حال پخش دارد با انتشار ویدیویی از پشت صحنه این مجموعه که در حال صداگذاری یکی از عروسک‌هاست، نوشته: «گاهی هم مجبور می‌شدم سر صحنه به جای بازیگرا صدا بگم و بخونم».

ناصر فیض از اجرای ویژه برنامه طنز آنلاین با سخنرانی رشید کاکاوند، میزبانی سعید بیابانکی، داستانگویی مهرداد صدقی، اجرای موسیقی بابک رجبی و حضور اسماعیل امینی، صابر قدیمی، مهدی استاد احمد، سید شهاب جدا و خودش خبر داده است. این برنامه امروز دوشنبه 3 مرداد ساعت 19 برگزار می‌شود و ثبت‌نام در آن رایگان است.

سعید روستایی تصاویری از فیلم «خواب زمستانی» نوری بیلگه جیلان را به اشتراک گذاشته و نوشته است: ببینید. سکانس آخر خواب زمستانی. شاهکار بی‌بدیل «نوری بیلگه جیلان»

پژمان بازغی در استوری اینستاگرامش وقوع سیل را به مردم استان فارس تسلیت گفته است. او در استوری دیگری خبر شمارش معکوس برای آغاز بارندگی‌های سیل آسا را بازنشر کرده است.

بهرام افشاری با انتشار ویدیویی از عدم تمدید نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» خبر داده است. این نمایش به کارگردانی و نویسندگی بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس تا 8 مردادماه اجرا دارد. بهرام افشاری به همراه تینو صالحی در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند.

تازه‌های نشر
وبگاه فروش کتاب طوطی در صفحه اینستاگرامش پرفروش‌های ماه گذشته را معرفی کرده است. «هیولای رنگ‌ها» آنا یناس، «سام و حیوان خانگی‌اش» سانجیتا بهادرا، «شنگال» اثر کیو مکلیر، «چی بپوشم؟» پیام ابراهیمی، «من مترسکم ولی می‌ترسم» احمد اکبرپور، «مهمانی عصرانه در جنگل» اثر آکیکو میاکوشی و... از آثار پرفروش این وبگاه در تیرماه است.

انتشارات آستان قدس رضوی،گزارشی با عنوان«ماه نشر تیر» از آثار منتشر شده خوددر تیر ماه منتشر کرده است. ‌‌مـاه نشــر تیـــــر، مجموعه ‌کتـاب‌هایی‌ است خواندنی با موضـوعات متنـوع در حوزه داستان و رمـان بزرگسال، کـودک و نوجـوان، ادعـیه و زیـارات که در این‌مـاه از سوی این انتشارات منتشـر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/24/620844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها