زیرساخت عرضه تجهیزات آب و برق در بورس کالا مهیا نیست


یک کارشناس ارشد اقتصاد صنعت آب و برق، نتیجه عرضه تجهیزات تولیدی آب و برق در بورس کالا را توسعه شفافیت و عدالت دانست و در عین حال گفت که در حال حاضر به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های بورس کالا، امکان عرضه تجهیزات تولیدی صنعت آب و برق کشور در بورس کالا فراهم نیست. محمدولی علاءالدینی، درگفت‌و‌گو با «ایران»، میزان گردش مالی سالانه ساخت تجهیزات صنعت آب و برق در کشور را حدود 30 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: در صورت محاسبه تولید تجهیزات صنعت نیروگاهی، میزان گردش مالی سالانه این صنعت بیش از یکصد هزار میلیارد تومان بوده که با عرضه این مقدار تجهیزات در بورس کالا نه تنها شفافیت به مراتب بیشتر خواهد شد بلکه یک فرصت عظیم شغلی را هم ایجاد می‌کند. مدیرعامل سابق شرکت ساتکاب، گفت که در حال حاضر 95 درصد تجهیزات صنعت برق و حتی آب در داخل کشور تولید می‌شود و افزود: بیشترین خریداران قطعات و تجهیزات صنعت برق و آب شرکت‌های توزیع برق و آب هستند که البته این خرید و فروش‌ها با مناقصه انجام می‌شود.
وی، در مورد عدم عرضه سهام شرکت‌های توزیع آب و برق در بورس هم گفت که یکی از دلایل عدم عرضه سهام آنها مربوط به اختلاف وزارت نیرو با سایر سهامداران این شرکت‌ها است.
به گفته وی، تعدادی از این شرکت‌های توزیع آب و برق برای بورسی شدن اقداماتی را انجام داده اند که هنوز موانع حقوقی ورود آنها به تالار بورس مرتفع نشده است.
علاءالدینی تصریح کرد که در حال حاضر شرکت‌های توزیع برق و آب دارای سرمایه و دارایی خوبی هم هستند اما به دلیل زیانده بودن امکان عرضه تعدادی از آنها در بورس وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/10/620863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها