وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

باید عرضه و تقاضای مسکن را متعادل کنیم


وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد، گفت: باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم. آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن و اولین مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد. «رستم قاسمی» که به‌صورت ویدیوکنفرانسی در این مراسم حضور داشت، گفت: در تماس تلفنی که با رئیس جمهور داشتم، به ایشان عرض کردم که در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها، استانداران پیشگام هستند و اختیارات تام هم دارند، چرا که این موضوع هم شعار دولت است و هم خواست مردم و ما باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم. وی افزود: به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود، لذا مسکن، مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار اقتصادی در زندگی مردم است.
قاسمی گفت: عملیات ساخت حدود یک و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، آغاز شده و در مراحل مختلف قرار دارد. به گفته قاسمی، زمین لازم برای ساخت ۴ میلیون واحد تا ۴ ماه آینده، تأمین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی افزود: حمایت از ساخت خانه‌های ویلایی، در طرح نهضت ملی مسکن هم، در دستورکار است.
وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسئولان استانی در یزد، گفت: امیدوارم با همین سرعت که کار را شروع کرده‌اید با همان سرعت هم آن را تمام کنید.
در استان یزد در ۶ فاز ثبت نامی ۱۰۸ هزار و ۶۷۱ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۸۶ هزار و ۱۵۵ نفر حائز شرایط اولیه شدند و پس از پالایش‌ها ۴۲ هزار و ۸۷۵ نفر تأیید نهایی شدند.در حال حاضر تعداد کل متقاضیان ۳۶ هزار و ۲۱۹ نفر است که امروز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در ۲۰ شهر استان و در مساحتی حدود ۲۴ هکتار آغاز شد که شامل اولین طرح مسکن کارگری در تعداد ۲۵۰۰ واحد، ۲۰۰ واحد مسکن محرومان، ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن ویلایی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/11/620868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها