گلزنی قلی‌زاده در هفته اول لیگ بلژیک

وحشت از طارمی پرتغال را فرا گرفت


 گروه ورزشی/ لژیونرهای فوتبال ایران شنبه شب حضور فعالی در ترکیب تیم‌های خود داشتند و توانستند عملکرد درخشانی را هم به جای بگذارند. با اینکه لیگ‌های نام‌آشنای فوتبال جهان هنوز فصل جدیدشان آغاز نشده و تیم‌ها مشغول گذراندن آخرین دوره اردوی پیش‌فصل هستند اما در این میان ژوپیرلیگ بلژیک از شنبه آغاز شد و علی قلی‌زاده که در شارلروا بازی می‌کند، کار خود را با گلزنی برای این تیم آغاز کرد. قلی‌زاده که پنجمین فصل حضورش در این تیم بلژیکی را آغاز کرده، در بازی مقابل یوپن از دقیقه 68 به ترکیب تیمش اضافه شد و در واپسین لحظات مسابقه دروازه یوپن را باز کرد تا سومین گل تیمش را به ثمر رسانده باشد. مهدی طارمی هم که در بازی دوستانه پورتو برابر موناکو قرار داشت، در نیمه دوم با استفاده از حربه همیشگی خود، خط دفاعی موناکو را به اشتباه انداخت و با کسب پنالتی، دروازه تیم فرانسوی را باز کرد. جالب آنکه بلافاصله بعد از گلزنی، سرجیو کونسیسائو، طارمی را از ترکیب خارج کرد. پورتو در این بازی به برتری 2-1 رسید و نشریه آبولا عکس تمام‌قد از طارمی را در جلد اصلی کار کرد و تیتر «عادت‌های همیشگی» را برای پیروزی پورتو به کار برد. در این بازی، هرچند بازیکن موناکو به هیچ‌وجه به تصمیم داور اعتراض نکرد اما بلافاصله موجی از ترس بین هواداران سایر تیم‌های پرتغالی در توئیتر به راه افتاد و آنها از آغاز مجدد روند کسب پنالتی توسط طارمی حتی پیش از شروع فصل به تلاش افتادند. در مقابل تعدادی از صفحات حامی پورتو هم از طارمی حمایت کردند و مدعی بودند اعلام پنالتی در این صحنه درست‌ترین کاری بوده که داور می‌توانسته انجام دهد. طارمی پس از این مسابقه گفت: «این برای ما یک بازی عالی و اولین دیدار پورتو در ورزشگاه دراگائو بود که هواداران زیادی هم آمده بودند. سخت تلاش کردیم و حالا خودمان را برای اولین بازی رسمی فصل و قهرمانی (سوپرجام) آماده می‌کنیم. می‌خواهیم در دیدار بعدی بهتر از امروز باشیم. فکر می‌کنم عملکرد خوبی برابر موناکو داشتیم و تلاش کردیم بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم.»
طارمی با اشاره به دیدار شنبه آینده پورتو برابر توندلا در سوپرجام پرتغال ادامه داد: «از هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، تشکر می‌کنم. برای قهرمانی سوپرجام روی آنها حساب کرده‌ایم.»
پیام نیازمند که در 5 دیدار اخیر پورتیموننسه 3 بار به میدان رفته، برابر براگا هم حضوری 45 دقیقه‌ای را تجربه کرد و توانست بازهم کلین‌شیت کند و نقش کلیدی در پیروزی 2 گله تیمش داشته باشد. علی علیپور هم که در نقل‌وانتقالات تابستانه از ماریتیمو به ژیل‌ویسنته پیوسته، پس از گلزنی مقابل ویتوریا، برابر توندلا هم گلزنی کرد تا ژیل‌ویسنته در این بازی به تساوی دست پیدا کند. هال‌سیتی نیز برای حضور در فصل جدید چمپیونشیپ در 4 مسابقه دوستانه به میدان رفته که حاصل آن 2 پیروزی و 2 شکست برای‌شان بوده و جالب اینکه در هر 4 مسابقه، حضور اللهیار صیادمنش در ترکیب تیمش بوده است. هال‌سیتی در پنجمین دیدار تدارکاتی‌اش به مصاف کمبریج یونایتد رفت و 2-1 به پیروزی رسید و صیادمنش هم در ترکیب اصلی قرار داشت. البته اما یاران او با شکست سنگین 3-0 از میدان مسابقه خارج شدند. دیناموزاگرب هم در شرایطی در دومین هفته از فصل جدید لیگ کرواسی به میدان رفت که صادق محرمی مجدداً در ترکیب اولیه تیمش بود. محرمی که هفته گذشته در جریان دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا توانست برای دیناموزاگرب مقابل اسکوپیه مقدونیه گل‌سازی کند، در شب پیروزی 5-1 تیمش مقابل اسلاون‌بلوپو حضوری 90 دقیقه‌ای داشت و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/20/620877/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها