اخبــــار


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد
تزریق دوز یادآور واکسن کرونا از ملاک‌های سفر اربعین

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفت‌و‌گوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است.دکتر عباس شیراوژن در رابطه‌ با افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور طی دو هفته اخیر، گفت: در چند روز اخیر تعداد فوتی‌ها دو رقمی شده و نگرانی‌ها را افزایش داده است. در این شرایط افراد علامت‌دار و مراجعین سرپایی افزایش‌یافته و بیش از ۶۰ درصد بر شمار بستری‌ها افزوده شده است.
او تأکید کرد: نگرانی در تأمین واکسن نداریم و ده‌ها میلیون واکسن ذخیره شده است. آمار مراجعین نسبت به ماه‌های گذشته افزایش‌ یافته است.وی در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی نیز اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و گفت‌و‌گوهای اولیه اتفاق افتاده است ولی تزریق واکسن یادآور از ملاک‌های سفر است. همچنین تست‌هایی در زمان بازگشت از عراق گرفته می‌شود و تمهیداتی برای افراد علامت‌دار در نظر گرفته می‌شود.او در خاتمه تأکید کرد: زوار اربعین حتماً باید نوبت یادآور واکسن را تزریق کنند که تا آن زمان (یک ماه آینده) سطح ایمنی خوبی در بدن افراد ایجاد شود.


 وزارت بهداشت:
هیچ واکسن کرونای تاریخ مصرف گذشته‌ای تزریق نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درباره حواشی مطرح شده پیرامون واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته کرونا که چندی پیش شکل گرفته بود، گفت: شرکت‌های تولیدکننده واکسن در ابتدا یک مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند و تاریخ مصرف روی واکسن به ثبت می‌رسد و پس از ارائه مستندات و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو تاریخ انقضای دوم روی لیبل درج می‌شود بر این اساس هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای به مردم تزریق نشده است.
دکتر کمال حیدری توضیح داد: در فضای مجازی مطالبی گفته می‌شود که نیاز به اصلاح دارد زیرا سبب نگرانی مردم می‌شود. مجموعه وزارت بهداشت به جهت حفظ سلامت مردم به هر شکلی که توانست واکسن وارد کرد و در عین حال به شکر خدا در زمینه واکسن‌های داخلی هم اقدامات مناسبی صورت گرفت.وی افزود: با توجه به اینکه مردم با وجود دعوت ما برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا استقبال زیادی نداشتند، تأکید ما تشویق مردم به تزریق واکسن بود تا به حدی از انتظار خود و پوشش بالای ۷۵ درصدی برای حفظ ایمنی مردم برسیم.او ادامه داد: تاریخ انقضای آخرین محموله اهدایی واکسن آسترازنکا ۱۷ جولای بود اما مردم باید بدانند که مطلقاً هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای تزریق نشده است.
وی افزود: هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تی‌تک ثبت می‌شود و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به افراد تزریق نخواهد شد. در حال حاضر نیز ۲۰ میلیون واکسن ذخیره در انبارهای خود داریم.حیدری گفت: واکسن‌های داخلی به اندازه کافی داریم و دیگر نیازی به واردات واکسن نیست و هیچ واکسن وارداتی از آبان ماه سال گذشته وارد کشور نشده است. هر واکسنی که وارد می‌شود در سامانه تی‌تک ثبت و اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد به افراد تزریق نخواهد شد.او تأکید کرد: شرکت‌های تولیدکننده واکسن در ابتدا یک مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند و تاریخ مصرف روی واکسن به ثبت می‌رسد و پس از ارائه مستندات و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو تاریخ انقضای دوم روی لیبل درج می‌شود که این موضوع در خصوص واکسن پاستوکووک نیز پیش آمده است. در وزارت بهداشت سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد
امضای تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در تهران طی روزهای آینده

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از امضای دو تفاهمنامه مهم همکاری برای ساخت مسکن طی روزهای آینده خبر داد.
مهدی هدایت در حاشیه آیین آغاز عملیات احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی قرارگاه جهادی تأمین مسکن که با حضور شهردار تهران برگزار شد، اعلام کرد: تفاهمنامه ساخت ۵۰۰۰  واحد مسکونی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ۱۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مستضعفان به دستور شهردار تهران طی روزهای آینده منعقد خواهد شد.سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اهمیت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن، تصریح کرد: ساخت مسکن در شهر تهران به یک جریان پایدار تبدیل خواهد شد.
به گفته هدایت، عملیات اجرایی ۸ پروژه مسکونی و چندین پروژه زیرساخت در منطقه ۲۰ نیز طی روزهای آتی آغاز می‌شود.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی توضیح داد: در فاز نخست اجرای این پروژه، ۸۰۰ واحد و در فاز دوم ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.هدایت ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این پروژه مسکونی که در بافت فرسوده منطقه ۱۸ و در محله شهید رجایی واقع شده طی ۳۶ ماه آتی به بهره‌برداری برسد و مقدمات اجرای فاز دوم نیز به‌زودی فراهم شده و همگام با فاز نخست وارد عملیات اجرا شود.


«تغذیه رایگان» ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز با شیر و نان از مهرماه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تغذیه‌ رایگان با پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز از مهرماه امسال خبرداد.صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: طرح تغذیه‌ رایگان که شامل؛ شیر، نان غنی شده با ویتامین D و روی می‌شود با پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز از مهرماه امسال اجرا می‌شود.وی با اشاره به اینکه موضوع تغذیه دانش‌آموزان از سال ۱۳۸۹ تا کنون از نظام تعلیم و تربیت حذف شده است، افزود: با پیگیری شخص وزیر و البته موافقت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور اعتبار خوبی برای تغذیه تصویب شد.ستاری‌فرد از تخصیص مبلغ 1150 میلیارد تومان برای این موضوع خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از دانش‌آموزان یعنی حدود 3 تا 5 میلیون دانش‌آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و حاشیه شهرها هستند و باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، لذا نیاز مالی ما بیشتر از مبلغ تخصیص داده شده است.وی عنوان کرد: ما در تلاشیم که اجرای این طرح را به‌صورت مشارکتی با برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی از مهرماه امسال شروع کنیم.سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اجرای پایلوت این طرح در استان سیستان و بلوچستان و استان البرز خبر داد و گفت: ما حدود ۷۵ هزار دانش‌آموز را به‌صورت آزمایشی تحت پوشش قرار دادیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/22/620883/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها