تالار‌های شهر همچنان میزبان کنسرت‌های موسیقی


گروه فرهنگی: تقریباً اوایل فروردین ماه 1401 بود که بنیاد رودکی بعد از یک وقفه دوساله به سبب شیوع کرونا و تعطیلی اجراهای صحنه‌ای، توانست بار دیگر اجراهای زنده خود را از سربگیرد و براین اساس تالارهای تحت مدیریت این بنیاد، میزبان کنسرت‌های موسیقی یا اجراهای تئاتر باشند. نخستین اجرای این برنامه‌ها به ارکستر سمفونیک تهران اختصاص داشت که در روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه با رهبری یک هنرمند آلمانی در تالار وحدت آغاز شد و بعد از آن اجراهای متفاوتی در قالب موسیقی‌های سنتی، ارکسترال، اقوام ایرانی، موسیقی بانوان و... در سالن‌های مختلف این مجموعه به روی صحنه رفت. نکته قابل توجه در برنامه‌های بنیاد رودکی، اجراهای پی‌درپی و متعدد ارکسترهای ملی ایران و سمفونیک تهران است که این امر می‌تواند اتفاق خوبی در فعالیت‌های این دو ارکستر باشد. اما با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم و صفر، بنیاد رودکی برنامه‌های هفته نخست مردادماه سال‌جاری را اعلام کرده که در تالارهای تحت مدیریت بنیاد رودکی که شامل تالار وحدت، تالار رودکی، تالار حافظ و فرهنگسرای نیاوران است، برگزار می‌شود.بر این اساس گروه موسیقی پالت یکشنبه دوم مرداد ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرای برنامه داشت و تالار رودکی نیز ساعت 21 پذیرای گروه موسیقی سازبند بود.
دوشنبه سوم مرداد ماه(امروز) گروه موسیقی آلنام (آذری) ساعت 21:30 در تالار وحدت به صحنه می رود و رسیتال فلوت نیز ساعت 21 در تالار رودکی اجرا می‌شود.
گروه موسیقی لیان سه‌شنبه چهارم مرداد ماه ساعت 18 و 20 در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهند داشت. همچنین گروه موسیقی هوران در این روز ساعت 21:30 در تالار وحدت به صحنه خواهند رفت. کنسرت آنسامبل سازهای بادی و زهی مرکز آموزش بنیاد رودکی نیز ساعت 17 و رسیتال فلوت ساعت 21 در تالار رودکی اجرای موسیقی دارند.
گروه تنبورنوازان چریکه با نوازندگی و آهنگسازی داوود آزاد چهارشنبه پنجم مرداد ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت کنسرتی اجرا خواهند کرد. در این روز گروه موسیقی خلیج‌فارس ساعت 21 در تالار رودکی به صحنه می‌آیند و فرهنگسرای نیاوران نیز ساعت 21 میزبان گروه موسیقی لیان خواهد بود.
همچنین پنجشنبه ششم مرداد ماه ساعت 21 گروه موسیقی لیان در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌روند.
 طی این هفته بجز شنبه، نمایش «دیو و دلبر» ساعت 18 در تالار وحدت و نمایش «درخشش» ساعت 20 در تالار حافظ میزبان مخاطبان تئاتر خواهند بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/23/620889/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها