اخبار


دلجویی معاون هنری از سیروان خسروی

معاون هنری وزیر فرهنگ در تماس با سیروان خسروی خواننده پاپ کشورمان از وی بابت برگزار نشدن کنسرت دارای مجوز موسیقی این خواننده در اهواز دلجویی کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری در این تماس با اشاره به نقش مهم هنرمندان در ایجاد نشاط و تزریق روحیه امید در جامعه گفت: «همه برنامه‌های فرهنگی و هنری در کشورمان با استناد به قوانین مصرح در زمینه نشر و انتشار و اجرای برنامه‌های هنری در کشور برگزار می‌شود و در این زمینه قانون بالاترین محل رجوع برای رفع ابهامات احتمالی است.» سالاری در ادامه از رایزنی‌های این وزارتخانه در راستای عمل به این قوانین با نهادها و دستگاه‌های دیگر خبر داد و افزود: «این وزارتخانه آمادگی دارد تا با جلسات مشترک در این زمینه تمامی شبهات برگزاری اجراهای هنری قانونی از سوی دیگر نهادها را برطرف کرده و شرایط برای تسهیل برگزاری اجراهای دارای مجوز از سوی این وزارتخانه فراهم شود.»

فروش اثری 400 ساله از شکسپیر

نسخه ۴۰۰ ساله اولین مجموعه از نمایشنامه‌های «ویلیام شکسپیر» از جمله «مکبث» و «شب دوازدهم» در حراجی ساتبیز بیش از دو میلیون دلار به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد.
بنابر گزارشی که ایسنا نوشته، کتاب «فولیوی یکم» که تقریباً ۴۰۰ سال پیش چاپ شده شامل ۳۶ نمایشنامه از «ویلیام شکسپیر» است.این کتاب توسط «جان همینگز» و «هنری کاندل» جمع‌آوری و منتشر شده و بدون وجود آن ممکن بود آثار معروفی همچون «مکبث»، «طوفان» و «شب دوازدهم» در تاریخ گم شوند.

سینما، خاکریز اول جنگ رسانه‌ای امروز است

فرهنگی/ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر سه روزه خود به بغداد با حسن ناظم وزیر فرهنگ و ‌‌گردشگری عراق، عصر روز گذشته دیدار کرد. حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با اشاره به سفرش به تهران میزبانی ‌بغداد از هفته فیلم‌های سینمایی ایران با حضور کارشناسان و متخصصان و استقبال و انعکاس خوب آن در جهان را از جمله دستاوردهای سفر همکاری با تهران خواند. ناظم همچنین از همکاری مؤثر ایران با عراق برای ساخت فیلم سینمایی مشترک علیه داعش خبر داد و گفت: «امیدواریم ساخت این پروژه که قرار است ثبت و مستندی از مرحله مقابله با داعش در عراق به دور از تحریف‌های تاریخی باشد، از همین هفته فیلم آغاز شود.» در این دیدار محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت گسترش فیلمسازی در عراق به ماهیت و کارکرد ساختار آموزشی انجمن سینمای جوان در ایران پرداخت و از آمادگی ایران برای میزبانی از گروه‌های جوان‌ هنرجویی برای آموزش خبر داد. رئیس سازمان سینمایی ضمن استقبال از تولیدات مشترک به موضوعاتی چون مقاومت در برابر داعش، حماسه راهپیمایی اربعین، عید غدیر خم، سلمان فارسی و... اشاره و اظهار کرد: «می‌توان با هم‌افزایی کشور عراق در کنار همکاری‌های جشنواره‌ای، تولیدات مشترک و بازار پخش مناسبی ایجاد کرد. در واقع سینما خاکریز اول جنگ رسانه‌ای امروز است.» گفتنی است آیین افتتاحیه هفته سینمای ایران در بغداد با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مسئولان فرهنگی و مدیران سینمایی، هنرمندان و ده‌ها نفر از علاقمندان و مشتاقان سینما شنبه یک مردادماه در محل مرکز تئاتر ملی عراق برگزار شد. «از بغداد؛ اینجا تهران» عنوان هفته سینمای ایران است که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد آغاز به کار کرده است و ۱۰ فیلم سینمایی و کوتاه ایرانی در مدت سه روز ویژه نمایش ،روی پرده خواهد رفت.

.
توقف اکران فیلم‌های کمدی در دهه اول محرم

اکران فیلم‌های کمدی همزمان با دهه اول ماه محرم در سینماهای سراسر کشور متوقف می‌شود. به گزارش مهر، با تصمیم سازمان سینمایی و اعمال در سامانه سمفا، اکران فیلم‌های کمدی همزمان با آغاز ماه محرم در سینماهای کشور متوقف می‌شود.
بر این اساس اکران چهار فیلم «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی، «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی، «نقره‌داغ» به کارگردانی محسن آقاخان و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا از روز شنبه ۸ مرداد تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در تمامی سینماهای کشور متوقف خواهد شد. اکران دیگر فیلم‌های روی پرده همچنان ادامه خواهد داشت و وضعیت فعالیت سینماها همزمان با روزهای تعطیل رسمی، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

فراخوان «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی
​​​​​​​
فراخوان سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر در دو بخش «فیلم کوتاه» و «ایده‌های داستانی» منتشر شد. طبق اعلام روابط عمومی این رویداد، سومین دوره فیلم کوتاه «تصویر دهم» توسط مؤسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و با همراهی عتبه مقدسه حسینی با هدف تشویق به خلق آثار هنری با نگاهی نو به آیین‌های عاشورایی و پیام‌های حسینی و با محوریت موضوع «از حسین آموختم...» برگزار می‌شود و چهره‌های شاخصی در هیأت‌های انتخاب و داوری، بررسی آثار را برعهده دارند. علاقه‌مندان می‌توانند در سه قالب مستند، داستان و انیمیشن آثار خود را در مدت زمان حداکثر ۵ دقیقه و با کیفیت‌های HD و Full HD به دبیرخانه رویداد ارسال کنند. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7964/23/620891/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها